Z badań przeprowadzonych w USA wynika, że 29 proc. ankietowanych osób zna parę, która poznała się przez Internet i jest ze sobą w dłuższym związku. Dlaczego portale randkowe są tak skuteczne w dobieraniu par? Opierają się na Big Data. Odnajdywaniu określonych wzorców i reguł w olbrzymich zbiorach danych.
Czytaj też: Dobry szef musi mieć te 8 cech.
Łączenie osób za pomocą big data jest możliwe dzięki analizie profili behawioralnych. Pod uwagę bierze się informacje o ich zainteresowaniach, wieku, płci, pochodzeniu, a także wyobrażeniu idealnego partnera. Przetwarza je specjalny algorytm, który następnie podsuwa propozycje odpowiednich kandydatów na „drugą połówkę”.
Smarfony chcą znać nasze emocje Fot. Robert Kędzierski
Te same mechanizmy można zastosować w innych dziedzinach. Z big data korzystają dziś w zasadzie wszystkie firmy związane z internetem, a także tradycyjne sieci sprzedaży.
Hurtownie Big Data zbierają np. anonimowe dane o użytkownikach sieci i gromadzą informacje o ich aktywności online, zainteresowaniach czy decyzjach zakupowych. Ze zgromadzonych danych tworzy się profile, które pozwalają firmom dokładnie poznać swoich klientów a następnie kierować do nich precyzyjne komunikaty marketingowe.
- Wyjaśnia Łukasz Kapuśniak z Cloud Technologies, hurtowni danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów,