YouTube zapowiada wycofanie tych reklam. Użytkownicy nie byli w stanie ich oglądać?

Robert Kędzierski
Niespełna rok temu YouTube zaprezentował reklamy, których nie można wyłączyć. W przyszłym roku znikną. Były za długie?

YouTube zdecydował, że od 2018 roku nie będzie już wyświetlał długich, 30 sekundowych reklam, których nie można pominąć. Format, który zaprezentowano w kwietniu zeszłego roku, miał dać twórcom pole do popisu. Okazało się, że użytkownicy wolą chyba krótsze spoty. Reklamy "nie do wyłączenia" będą miały sześć sekund. Formaty dłuższe 15 i 20 sekundowe już będzie można pomijać.

Czytaj też: Google przyznaje, że fałszywe wiadomości to coraz większy problem. 

Znawcy branży na których powołuje się Cult of Mac twierdzą, że zmiana przyniesie korzyść użytkownikom. 30 sekundowy format bardziej pasuje do telewizji, skrócenie reklam do 6 sekund zmusi twórców do większej kreatywności.

Według analiz Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu każdego roku rynek reklamowy związany z wideo w internecie wzrasta o 13 mld dol. Dlatego zarówno Google jak i Facebook chcą stworzyć bardziej efektywną reklamę. Użytkownicy już udowodnili, że nie wahają się jej blokować. 

Więcej o: