Piątoklasistka napisała list do szefa Tesli Motors. Reakcja? "To świetny pomysł. Zrealizujemy go!"

Daniel Maikowski
Elon Musk ma nowego doradcę. Została nim Bria, uczennica piątej klasy szkoły podstawowej. Dziewczynka postanowiła podzielić się z szefem Tesli Motors swoim interesującym pomysłem.

Ile wynosi budżet marketingowy Tesli Motors, jednego z najbardziej innowacyjnych koncernów motoryzacyjnych na świecie? Okrągłe ZERO DOLARÓW. Tesla nie korzysta z agencji reklamowych, nie posiada szefa marketingu i nie dysponuje siecią dealerów.

Co więcej, w telewizji, prasie i internecie próżno szukać reklam firmy z Palo Alto. To świadoma strategia przyjęta przez szefa Tesli Elona Muska. Strategia, która dotychczas sprawdzała się znakomicie.  Wkrótce może ona zostać jednak nieco zmodyfikowana.

Bria pisze list do Elona Muska

Bria jest uczennicą piątej klasy szkoły podstawowej. O elektrycznych samochodach i Tesli Motors wie niemal wszystko. A to za sprawą swojego taty Stevena Lovedaya, który jest dziennikarzem motoryzacyjnym, publikującym m.in. dla serwisu Inside EVs. To właśnie Steven umieścił na Twitterze list napisany przez swoją córkę w ramach szkolnego wypracowania. Jego adresatem był sam Elon Musk.

W liście Bria podziękowała szefowi Tesli za to, że jego firma jest przyjazna środowisku i produkuje energooszczędne pojazdy. Dziewczynka wspomniała, że w przyszłości chciałaby zostać politykiem i zlikwidować zakaz sprzedaży aut Tesli na terenie Michigan. Zakaz ten wynika z obowiązującego w tym stanie prawa, zgodnie z którym koncerny mogą oferować swoje samochody jedynie przez pośredników.

Jednocześnie Bria złożyła szefowi Tesli pewną zaskakującą propozycję:

Zauważyłam, że się nie reklamujecie, ale wiele osób tworzy amatorskie reklamy Tesli, które wyglądają bardzo profesjonalnie i są bardzo zabawne. Pomyślałam więc, że moglibyście ogłosić konkurs na najlepszą amatorską reklamę, a zwycięski spot zostałby wyemitowany na antenie. Najlepsze jet to, że nadal nie musielibyście poświęcać czasu i pieniędzy na tworzenie własnych reklam. Jednocześnie byłoby to coś, co wasi fani i klienci z pewnością by pokochali

- czytamy w liście.

Na reakcję Elona Muska nie trzeba było długo czekać. „Dziękuję ci za twój piękny list. To świetny pomysł. Zrealizujemy go” – napisał na Twitterze szef Tesli Motors, który słynie z tego, że rzadko rzuca słowa na wiatr. Nawet w internecie.

Bizsylwetka: Elon Musk - miliarder, który chce uratować świat

Bizsylwetka: Elon Musk - miliarder, który chce uratować świat