Na poczcie zapłacisz smartfonem. Zakończono wdrożenie mobilnych płatności BLIK

Za produkty i usługi zakupione w placówkach Poczty Polskiej można już płacić smartfonem. Wszystko za sprawą wdrożenia systemu płatności BLIK, które objęło swoim zasięgiem 4600 placówek w całym kraju.

Nowa opcja płatności, bez użycia gotówki oraz kart płatniczych, jest już dostępna we wszystkich placówkach sieci wyposażonych w terminale POS. Do jej wykonania wystarczy smartfon z aplikacją mobilną banku oraz aktywowaną w niej funkcją BLIK.

Należy poinformować sprzedawcę, że chcemy zapłacić właśnie w taki sposób, a następnie wprowadzić w terminalu POS kod, który wygeneruje dla nas BLIK. Na końcu pozostaje już tylko potwierdzenie całej operacji w smartfonie.

Jak tłumaczy Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży z Poczty Polskiej:

Płatność za pomocą BLIKA to kolejne wprowadzone w krótkim czasie udogodnienie jakie oferujemy klientom naszych placówek. Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Dla nas to możliwość zapewnienia szybkiej i sprawnej obsługi, a dla klientów wygoda w formie wyboru sposobu płatności.

Z systemu płatności mobilnych BLIK korzysta już niemal 3,5 mln osób, a od momentu startu usługi wykonano do tej pory ponad 10 mln transakcji. Można nim płacić w sklepach internetowych, wypłacać gotówkę z bankomatów, realizować przelewy na numer telefonu, a także płacić w terminalach POS oraz biletomatach.

Czytaj też: Poczta Polska jako firma ochroniarska zadba o bezpieczeństwo na lotnisku

Obecnie system BLIK wspierają Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Orange Finanse, Getin Bank oraz T-Mobile Usługi Bankowe