"Wiedźmin 3" kosztował 306 mln złotych, tworzyło go 1500 osób. Najciekawsze fakty dwa lata po premierze

Robert Kędzierski
Gra "Wiedźmin 3" w ciągu dwóch lat od premiery osiągnęła globalny sukces. Świadczy o tym nie tylko wzrost wartości wydawcy, czy ilość otrzymanych nagród.

W piątek upłynęły dwa lata o premiery gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon". Z tej okazji serwis Bankier.pl przytacza kilka statystyk, które świadczą o tym jak wielkim sukcesem okazał się tytuł.

Czytaj też: E-Sport to gigantyczny biznes. Te liczby mówią same za siebie.

Najlepiej oddaje go wartość twórcy. Cztery lata temu za akcję CD Projektu na giełdzie płacono 6,21 zł. Dziś to ponad 66 złotych. Wartość spółki osiągnęła natomiast 6,39 mld złotych.

CD Projekt urósł do 6 mld złCD Projekt urósł do 6 mld zł Fot.investing.com

"Wiedźmin 3: Dziki Gon" dał firmie już miliard złotych przychodu. Co niezwykle istotne w 96 procentach pochodził on z rynków zagranicznych. Tydzień przed premierą tytuł znalazł milion nabywców. Dziennikarze i gracze jednoznacznie przyznają, że to jeden z najlepszych tytułów, jakie się ostatnio pojawiły. Świadczy o tym 800 nagród, w tym 250 w kategorii "gra roku". Ponadto "Wiedźmina 3" tworzył zespół liczący łącznie 1500 osób, a produkcja gry pochłonęła ponad 306 mln zł.

Do tej pory CD Projekt sprzedał 25 mln gier z trylogii wiedźmińskiej. Grupa w 2016 roku osiągnęła 584 mln zł przychodów ze sprzedaży i 251 mln zł zysku netto.

Już w środę swoją premierę będzie miała gra karciana "Gwint" wpisująca się w projekt Wiedźmina. Tego dnia zapadnie też decyzja o wykupie własnych akcji przez spółkę.

Branża też ma się nieźle

W Polsce branża gier rozwija się bardzo prężnie. Według analityków Newzoo nasz rynek gier będzie rósł średniorocznie do 2018 r. w tempie 5,4%. W Polsce obecnie w gry gra 13,4 mln osób, podczas gdy, dla porównania, na świecie jest 1,7 mld graczy.

Rynek gier na świecieRynek gier na świecie Fot. Newzoo/CD Projekt

W naszym kraju działa ok. 200 firm produkujących gry, zaś branża zatrudnia 6 tys. pracowników. Przy obecnej dynamice rozwoju sektor gier komputerowych może się stać jednym z czołowych elementów polskiego przemysłu kreatywnego i znakiem rozpoznawczym polskiej gospodarki. 

Gra karciana 'Gwint'Gra karciana 'Gwint' Fot. CD Projekt

Więcej o: