Biedronka zmieni rynek wydawniczy w Polsce? Znów rozpoczyna wielką promocję książek

Od najbliższego poniedziałku sieć sklepów Biedronka zaleją książki. Wśród prawie 70 tytułów mają znaleźć się propozycje i dla dzieci, i dla dorosłych. W ciągu pięciu lat sieć sprzedała już 35 mln książek.

Biedronka po raz czwarty dołączyła do ogólnopolskiej akcji „Książka na św. Jana”. Jej celem jest promowanie czytelnictwa poprzez zachęcanie do kupowania książki jako prezentu dla bliskich.

Jak informuje sieć wśród blisko 70 tytułów, które trafią do sprzedaży, znajdą się książki dla dzieci.  Wśród nich m.in. ilustrowana infografikami „Planeta Ziemia” pozwalająca poznać historię naszej planety. i kreatywne zestawy  z serii „Księga zabaw”, z naklejkami, książeczką do kolorowania i kredkami. Seria „Czytaj i graj” ma zachęcić do rozwiązywania łamigłówek rozwijających spostrzegawczość i logiczne myślenie.

Dla najmłodszych przygotowano serię książeczek dźwiękowych (wóz strażacki, wyścigówka, traktor), serię książeczek do nauki czytania i liczenia „Liczby” i „Litery”, a także znane bajki z trójwymiarowymi ilustracjami, takie jak: „Królewna Śnieżka”, „Księga Dżungli” i „Czerwony Kapturek”.

W sprzedaży znajdą się też propozycje dla dorosłych. Miłośnikom kryminałów, thrillerów i książek sensacyjnych sieć proponuje m.in. „Kłamcę” – nową powieść Nory Roberts czy „Zapisane w wodzie” – najnowszą książkę Pauli Hawkins, autorki bestsellera „Dziewczyna z pociągu”. W ofercie dostępne będą także: biografia Romana Polańskiego, wywiad rzeka z Józefem Stalinem czy książka o Marii Czubaszek „Ostatni dymek”. Coś dla siebie znajdą też wielbiciele poradników.

Czytaj też: Minister Gliński chce, by cena książki była wszędzie taka sama. Ten projekt może zmienić rynek. Wedle niektórych pogrążyć go. 

Sprzedaż książek to nie jedyne działania sieci Biedronka, które mają promować czytelnictwo. Sieć regularnie organizuje konkurs, w którym debiutujący twórcy książek dla dzieci mają szansę wygrać aż 100 tys. zł. 

Najwięksi konkurenci Biedronki również sięgają po literaturę jako narzędzie marketingowe. Lidl oferował książkę "Kuchnia Polska - według Pawła Małeckiego", a także "Rodzinna kuchnia Lidla".

Gdyby nie markety Polacy czytaliby mniej?

Ta teoria wydaje się niestety całkiem prawdziwa. Liczby mówią same za siebie. Aż 63 proc. Polaków w ubiegłym roku nie przeczytało ani jednej książki.Odbiło się to na charakterze naszego rynku: zniknęła z niego co dziesiąta księgarnia,a jednocześnie pozycja sieci Empik czy Biedronki właśnie umocniła się. Tylko w Biedronce w ciągu ostatnich pięciu lat klienci kupili 35 mln książek. Dalsze zmiany na rynku zwiastuje rosnąca popularność e-booków. Stanowią zaledwie ok. 2–5 proc. rynku książki w Polsce, to rosną w tempie 50 proc. rocznie. Szacuje się, że obecnie wartość rynku sięga 85 mln zł.

Promocja Biedronki jest prowadzona w ramach projektu "Książka na św. Jana". Zainicjował ją Press Club Polska. Akcja ma na celu propagowanie idei obdarowywania książkami osób, które kochamy, lubimy i podziwiamy. Nawiązuje ona do katalońskiej tradycji dawania sobie książek w święto patrona literatury. W Polsce jest nim pisarz epoki odrodzenia – Jan Kochanowski, dlatego święto książki obchodzimy w dniu jego imienin, czyli 24 czerwca. 

Więcej o: