Aliexpress ogłosił, że daje własną, roczną gwarancję na wszystkie smartfony i tablety zakupione w swoim serwisie. Nowa usługa skierowana jest do konsumentów w Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Belgii i Holandii.
Przejrzeliśmy kilkanaście ofert i opcja darmowej gwarancji wyświetlała się przy każdym z nich - również przy ofertach zawierających rabaty.
Gwarancja jest formalnie polisą realizowaną przez Allianz. W jej warunkach czytamy:
Jeśli telefon lub tablet zakupiony na AliExpress przestanie działać z winy wady fabrycznej Allianz Global Assitance pomoże w szybkiej naprawie lub wymianie urządzenia.
Gwarancja Aliexpress nie wyklucza 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy, a 24-miesięczna gwarancja producenta obowiązuje równolegle.
Skorzystanie z polisy ma być proste. Wystarczy odwiedzić adres internetowy i korzystając z polskojęzycznego formularza podać nr polisy.
Aliexpress oferuje rok darmowej gwarancji na zakupione tablety i smartfony Fot. Aliexpress
Decyzja AliExpress ma ułatwić sklepowi konkurowanie na europejskim rynku. Dodatkowa gwarancja ma dać konsumentowi pewność, że uniknie problemów z naprawą lub wymianą urządzenia. Ma też podnieść poziom zaufania do chińskich sprzedawców i producentów.
Czytaj też: Donald Trump na wojnie z Chinami? Chce amerykańskich fabryk w USA.
O tym, czy rozwiązanie chińskiego konkurenta Allegro i Amazona sprawdzi się w praktyce, przekonamy się w przyszłości - kiedy okaże się, czy zapisy w oferowanej polisie nie stoją na przeszkodzie w łatwym uzyskaniu roszczenia. Na szczęście polisa jest wliczona w cenę transakcji, dlatego można traktować ją jako dodatkowe zabezpieczenie.
+++