Elon Musk zniecierpliwił się i wraca do gry o Hyperloopa. Wykorzysta do tego jedną ze swoich firm

W 2013 roku Elon Musk zaprezentował światu projekt superszybkiego, lądowego transportu pasażerskiego i towarowego: Hyperloop. Wygląda jednak na to, że po 4 latach Musk ma dość czekania.

Projekt Hyperloopa, czyli mknących z prędkością 1200 km/h kapsuł w specjalnie przygotowanych rurach o obniżonym ciśnieniu, został pierwotnie opublikowany na blogach SpaceX i Tesli, czyli firm Elona Muska. Ekscentryczny miliarder uznał, że Hyperloop nie powinien być projektem czysto korporacyjnym, a zamiast tego powinien być "uwolniony". Dlatego też został opublikowany jako open source - każdy może z niego skorzystać i stworzyć własnego Hyperloopa.

Rękawice podjęły firmy z całego świata, m.in. Hyperloop One, Hyperloop Transportation Technologies czy Arrivo. Również w Polsce powstał zespół zapaleńców pod nazwą Hyper Poland, któremu udało się wprowadzić do globalnego konkursu testową trasę przebiegającą przez nasz kraj, i która zakwalifikowała się do ścisłej czołówki

Jednak wygląda na to, że w świecie Elona Muska 4 lata prac nad Hyperloopem to wieczność. Założyciel PayPala postanowił więc wrócić do gry. Pogłoski o tym, że jego firma wiercąca podziemne tunele - The Boring Company - które mają udrożnić ruch samochodowy, myśli również o Hyperloop pojawiły się już ponad miesiąc temu. Wówczas Musk ogłosił na swoim Twitterze, że prowadzi rozmowy z rządowymi oficjelami nad stworzeniem podziemnego tunelu między Nowym Jorkiem - Philadelphią - Baltimore - Waszyngtonem, który miałby być wykorzystany do puszczenia w nim kapsuł Hyperloop. 

Wiadomość ta częściowo została potwierdzona przez przedstawiciela the Boring Company w wypowiedzi dla Wired, który stwierdził, że firma planuje stworzenie podziemnych tuneli, z których większość ma być wykorzystana do "tradycyjnego" transportu. Jednak w przypadku długich tras, takich jak między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem, większy sens jest stworzenie tuneli, które pozwalałby się poruszać znacznie szybciej. I tutaj właśnie jest miejsce dla Hyperloopa.

Jeżeli plan Muska się powiedzie, to pokonanie trasy między Nowym Jorkiem a Waszyngtonem zajmie zaledwie 29 minut. 

Musk wraca do gry

Dlaczego Musk postanowił wrócić do gry, skoro zapowiadał, że nie zamierza komercjalizować swojego pomysłu? Po pierwsze: "Nudna Firma", czyli wyraz frustracji Muska na korki. Stworzona do drążenia tuneli, którymi miałby być puszczony ruch samochodowy, Boring Company to wręcz idealne narzędzie do przyśpieszenia rewolucji w transporcie lądowym. Skoro i tak kopiemy te tunele, to dlaczego część z nich nie dostosować do kapsuł Hyperloop? Jest to jak najbardziej logiczne z punktu widzenia biznesu Muska. 

Po drugie, Musk znany jest z tego, że cierpliwość nie należy do jego głównych cnót. Choć przez ostatnie 4 lata projekt Hyperloopa nie tylko wszedł już w fazę testową, ale też zyskał dobrą prasę i potrzebny rozgłos, to jednak dla Elona to może być za długo. Nie minęły nawet 2 miesiące od ogłoszenia przez niego, że zamierza kopać tunele, do momentu, gdy Boring Company rozpoczęło pracę. To idealnie obrazuje, w jaki sposób myśli i działa Musk. 

Po trzecie, przejęcie pod swoje skrzydła Hyperloopa jest jak najbardziej spójne z wszystkim tym, co Elon Musk robi w dziedzinie transportu. Tesla to przyszłość motoryzacji. SpaceX to przyszłość podróży kosmicznych. Boring Company to sposób na uwolnienie miast z korków. A Hyperloop to przyszłość super szybkiego transportu lądowego. Ciekawe, kiedy Musk zabierze się za transport morski i lotniczy.

Oczywiście to, że Musk zamierza wrócić do swojego projektu nie znaczy, że inni mogą pakować już walizki. Hyperloop to wciąż projekt open source, nikt nie zabroni innym firmom konkurować z machiną Muska. Będzie im zapewne trudniej, gdyż nie będą dysponować takim dostępem do kapitału oraz infrastruktury, ale nie znaczy to, że są skazani na porażkę. Zwłaszcza, że projekt już dawno wyszedł poza USA i ma globalny charakter, a nie brakuje na rynku kapitału, który mógłby wesprzeć realizację nie-Muskowych Hyperloopów w innych częściach świata. 

Więcej o:
Komentarze (32)
Elon Musk chce sam zrobić Hyperloopa. Wykorzysta do tego Boring Company
Zaloguj się
  • popsuty2x

    Oceniono 18 razy -16

    Ha, ha, ha POlska Trasa POdziemna, aby PO i Lemingi miały jak uciekać przed fiskusem do krula Tuska ;)

    Ależ to mitomani są w tym kraju ;)

  • airmaro

    Oceniono 5 razy -3

    Ten zakłamany żydek to nie cierpliwość stracił tylko rozum.
    To masońsko-żydowskie gó... okłamuje świat i żyje z tego:
    www.youtube.com/watch?v=BI9xd3RcDQk&t=807s
    NIGDY NIKOGO NIE było w kosmosie, to co widzimy to rysunki i aktorów odgrywających sceny w zbiornikach wody i samolotach Zero G.

  • ochujek

    Oceniono 6 razy -2

    Kiedyś wiali na Zaleszczyki, a dziś dokąd szykują korytarze ewakuacyjne?

  • andrzejg52

    Oceniono 1 raz -1

    Brakuje kasy na auta na baterie, to trzeba znaleźć ją u innych naiwnych.
    Amerykańce są chyba bardziej naiwne niż wierzyciele Amber Gold

  • andrzejg52

    Oceniono 1 raz -1

    Brakuje kasy na auta na baterie, to trzeba znaleźć ją u innych naiwnych.
    Amerykance są chyba bardziej naiwne niż wierzyciele Amber Gold.

  • szuflada_pelna_grozy

    Oceniono 3 razy -1

    wy z tym tłumaczeniem The Boring Company jako "Nudna Firma" to serio??

  • Gmeracz

    0

    Musk to ideolog i fantasta. Współczesny gość, który się nie boi krytyki i napiera do przodu...
    I takich ludzi teraz nam potrzeba, bo ziemia się rozpada na dobre. I trzeba zrobić coś więcej, niż krytykowanie innych pomysłów.

    A co ty zrobiłeś w ostatnich dwóch tygodniach dla swojej rodziny???
    No nic. Albo prawie zupełnie nic i nic. Myślisz tak naprawdę tylko o swoim końcu i tyle z tego pozostało...
    Twój koniec. A Twoja ukochana kobieta, to gdzie? A dzieci???

    Tak tylko se gadasz w necie teraz w nocy, a tak w realu??? Heh...

  • Gmeracz

    0

    Musk to ideolog i fantasta. I takich ludzi teraz nam potrzeba, bo ziemia się rozpada. I trzeba zrobić coś więcej, niż krytykowanie innych pomysłów.
    A co ty zrobiłeś w ostatnich dwóch tygodniach dla swojej rodziny???
    No nic. Albo prawie nic. Bo siedzisz w tym swoim zaścianku. I tam ci dobrze.
    No to siedź. I zamilcz...

  • jan12121

    0

    Chyba się zorientował, że samo wywiercenie tuneli dla samochodów to pikuś, w porównaniu do parkingów. Gdzieś te auta, co wjadą pod centrum miast muszą stanąć.
    Stąd słuszny powrót do połączenia masowego, bo ten problem wówczas znika.
    Powodzenia!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX