Gigantyczny wyciek danych w USA. Zagrożonych może być ponad 140 mln klientów dużej agencji kredytowej

Amerykańska agencja kredytowa Equifax poinformowała o poważnym incydencie dotyczącym naruszenia integralności systemów informatycznych firmy, w wyniku których wyciekły poufne dane 143 mln klientów. Co ciekawe, włamanie wykryto już w ostatnich dniach lipca.

Napastnicy wykorzystali lukę na stronie internetowej Equifax, która pozwoliła im wykraść z bazy danych firmy imiona i nazwiska klientów, numery ubezpieczenia społecznego, daty urodzin, adresy zamieszkania, a w niektórych przypadkach numery praw jazdy.

Uzyskano również nieuprawniony dostęp do numerów kart kredytowych 209 tys. klientów oraz dokumentów dotyczących różnych kwestii spornych (tutaj ofiarą mogło paść nawet 182 tys. osób).

Pomimo, że Equifax operuje również poza granicami USA, przedstawiciele firmy zapewniają, że nie doszło do wycieku danych klientów z innych krajów. Co ciekawe, włamanie odkryto już jakiś czas temu, bowiem 29 lipca. Do tego czasu specjalistom udało się na szczęście załatać wspomnianą lukę. Powstała nawet specjalna strona internetowa dla potencjalnych ofiar kradzieży danych, na której można uruchomić monitoring danych kredytowych oraz zabezpieczyć się przed kradzieżą tożsamości.

Czytaj też: Hakerzy atakują firmy z sektora energetyki w USA i Europie. Mogą chcieć sabotować sieci energetyczne

Kradzieże danych zdarzają się rzecz jasna dość często, jednak przypadki dotyczące numerów ubezpieczenia społecznego oraz praw jazdy należą do rzadkości i są o wiele bardziej niebezpieczne. Może to oznaczać, że większość ofiar ataku musi się liczyć z próbami kradzieży tożsamości.

Przedstawiciele Equifax podjęli rzekomo ścisłą współpracę z organami ścigania oraz firmami zajmującymi się cyberbezpieczeństwem, w celu dokładnego zbadania incydentu.