Jak informuje tvn24bis.pl w rozmowie z rzecznikiem prasowym Orange, Wojciechem Jabczyńskim wyjaśniono, że sprawa dotyczy głównie abonentów korzystających z technologii VoLTE (Voice Over LTE), czyli połączeń telefonicznych z wykorzystaniem sieci LTE. Niektórzy zgłaszają również problemy z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości SMS.
Pomarańczowy operator zaleca tymczasowo przestawienie urządzenia w tryb 3G/2G. Nie jest znana dokładna liczba klientów, których dotknęła awaria.
Status zgłoszeń o awarii Orange z ostatnich 24 godzin fot. Down Detector | zrzut ekranowy
Pierwsze sygnały o kłopotach z połączeniami telefonicznymi pojawiły się wczoraj wieczorem na oficjalnym koncie Orange na Facebooku. Sygnałów od niezadowolonych użytkowników napływa niestety coraz więcej. Tymczasem operator oficjalnie przeprasza wszystkich abonentów i zapowiada rychły powrót usług do pełnej sprawności.
Czytaj też: Pożegnajcie się z automatami telefonicznymi. Od października w Polsce nie będzie już ani jednego
Jak można przeczytać na stronie Orange "VoLTE (Voice over LTE) to najnowocześniejszy w świecie telefonii komórkowej sposób transmisji połączeń głosowych. Z VoLTE połączenia realizowane są przez sieć LTE a nie jak dotychczas tylko w sieciach 3G lub 2G".