WhatsApp z ważnymi zmianami dla wszystkich użytkowników. Startuje również całkiem nowa aplikacja
Według informacji zdobytych przez serwis WABetainfo, WhatsApp postanowił wziąć na warsztat tematykę spamu i fałszywych wiadomości (tzw. fake newsów). Częstą praktyką wśród spamerów korzystających z komunikatora jest masowe rozsyłanie takich informacji z prośbą o dalsze udostępnianie swoim znajomym. Obecnie testowane jest rozwiązanie, które będzie oznaczać treści o dużej liczbie udostępnień.
Spamerzy pod lupą
Jeśli sami zdecydujemy się taką wiadomość przekazać innym, dostaniemy wcześniej stosowny komunikat. Docelowo jeden użytkownik będzie w stanie przesłać dalej konkretną wiadomość do 25 razy bez pojawienia się alertu. Po przekroczeniu tego progu komunikat pojawi się już u samych odbiorców. Zainteresowanym rozsyłaniem ważnych wiadomości do swoich znajomych WhatsApp poleca korzystanie z funkcji Broadcast List. Znajdują się na niej wyłącznie osoby z książki adresowej.
Na obecnym etapie nie jest do końca jasne, czy nowa funkcja antyspamowa będzie blokować konta użytkowników zajmujących się dystrybucją śmieciowych wiadomości. Najlepszym rozwiązaniem nadal pozostaje ręczne raportowanie o spamie zaraz po otrzymaniu wiadomości od nieznanego użytkownika. Wiadomo jedynie, że w celu identyfikacji potencjalnego spamera mechanizm bierze pod uwagę numer telefonu, dostawcę internetu, operatora komórkowego oraz lokalizację, z której przychodzi ruch.
Biznes wchodzi na WhatsAppa
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami startuje również WhatsApp dla biznesu w postaci samodzielnej aplikacji dostępnej (póki co) wyłącznie na smartfonach z Androidem. Pomysł kont firmowych pojawił się już w ubiegłym roku i wszystko wskazuje na to, że wchodzi obecnie w fazę realizacji. W pierwszej kolejności WhatsApp Business mają okazję sprawdzić mieszkańcy Indonezji, Włoch, Meksyku, Wielkiej Brytanii oraz USA.
WhatsApp Business fot. zrzut ekranowy
Konta firmowe na WhatsApp Business mają pomóc firmom w bezpośrednim kontakcie ze swoimi klientami. Aplikacja zapewnia szereg sprofilowanych usług, takich jak wyświetlanie dodatkowych informacji o firmie, profilu jej działalności, lokalizacji, narzędzia do tworzenia systemu szybkich odpowiedzi oraz FAQ (odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania), statystyki oraz dostęp do wersji przeglądarkowej (WhatsApp Web).
Czytaj też: Netflix nawiązuje współpracę z WhatsAppem. Będzie dostarczał rekomendacje użytkownikom
Można podejrzewać, że Facebook będzie próbował na tym rozwiązaniu coś zarobić. Na na samym komunikatorze dla zwykłych użytkowników od 2016 roku WhatsApp już nie zarabia (wycofano się z rocznej opłaty w wysokości 1 dol.), zatem właściciele firm zainteresowani rozwiązaniem muszą z czasem brać pod uwagę dodatkowy koszt związany z korzystaniem z usługi.
-
Rząd dogadał się z górnikami. "Za węglowe oszustwo zapłacą najwyższy rachunek"
-
Rząd szuka pieniędzy na zdrowie, szykuje się narodowa zrzutka. Składki zdrowotne w górę
-
Elon Musk nie może znaleźć pracowników do niemieckiej gigafabryki. Polacy wciąż mogą zarobić do 16 tys. zł
-
Szczyt klimatyczny organizowany przez USA. Co powie Duda? M.in. temat węgla. "Zostaliśmy wybrani"
-
Bogate kraje szczepią, biedne czekają. "Witajcie w nowym kolonializmie" [WYKRES DNIA]
- Elon Musk znów pisze historię. Statek SpaceX zabrał czworo astronautów w kosmos
- Majówka w Chorwacji. Ambasada apeluje do Polaków o zachowanie szczególnej ostrożności
- Luzowanie obostrzeń epidemicznych? Przed majówką "możemy o tym zapomnieć"
- Dodatkowy dzień wolny dla Polaków? Jest apel do rządu. Chodzi o szczepienia na COVID-19
- Bon turystyczny. Rząd nie wydłuży terminu ważności? Priorytetem "najbliższy sezon wakacyjny"