Przekroczono kolejną barierę. Już 30 proc. stron w sieci zostało napisanych w WordPressie

Bezpłatny program WordPress przebił właśnie kolejną granicę. Okazuje się, że jest na tyle popularny, że nie tylko zgarnia większość rynku CMS, ale także odpowiada już za stworzenie 30 proc. wszystkich treści w sieci.

Najświeższe dane na temat popularności poszczególnych systemów zarządzania treścią przynosi W3Techs, który obserwuje 10 milionów witryn w internecie. Mowa tu o tak zwanym content management system (CMS), a więc oprogramowaniu służącym do tworzenia i publikacji treści w sieci.

Według danych W3Techs, już 60 proc. rynku CMS należy do WordPressa. To darmowe, stworzone w 2003 roku przez firmę Automattic oprogramowanie jest wyjątkowo często wykorzystywane przy tworzeniu m.in. blogów, również w Polsce.

Takiego udziału może pozazdrościć WordPressowi każdy. Nie dość, że odpowiada za ponad połowę rynku to jeszcze nie ma żadnego równego konkurenta. Na drugim miejscu jest Joomla, jednak z udziałem wynoszącym zaledwie 6,3 proc. Każdy kolejny program ma już wyniki poniżej 3 proc.

Z danych W3Techs wynika, że wszystkie ujęte w rankingu systemy odpowiadają za 49,8 proc. stron w badanej części sieci. Do stworzenia pozostałych 50,2 proc. nie został wykorzystany żaden CMS (ewentualnie system własny lub ze znikomym udziałem, przez co nie ujęty w badaniu).

Udział WordPressa we wszystkich witrynach w sieci, które obserwuje W3Techs jest znacznie mniejszy i wynosi dokładnie 30 proc. Na dalszych miejscach uplasowały się Joomla (3,1 proc.), Drupal (2,2 proc.), Magento (1,2 proc.) i Shopify (1 proc.). Kolejne programy mają już udziały poniżej 1 proc.

Biorąc pod uwagę, że w internecie mamy tysiące systemów CMS wynik WordPressa jest rewelacyjny. Przekroczenie granicy 30 proc. jest kolejnym kamieniem milowym dla twórców programu.

WordPress wciąż jest rozwijany i stale zwiększa swoją popularność. Jeszcze w marcu 2017 odpowiadał on za stworzenie 27,6 proc. stron w sieci.