Ta gra zebrała dwa miliony złotych finansowania w dwa dni. "Iron Harvest" z polskimi grafikami i muzyką

Gra "Iron Harvest", do której grafiki stworzył Jakub Różalski, uznany polski artysta, a muzykę skomponował współtwórca "Wiedźmina", bije rekordy popularności.

"Irona Harvest", świetnie zapowiadająca się gra niemieckiego studia King Art Games odniosła spory sukces na serwisie Kickstarter. W ciągu zaledwie dwóch dni społeczność serwisu Kickstarter zainwestowała w nią niemal równowartość dwóch milionów złotych. 

Produkcja, w którą zaangażowani są dwaj cenieni w branży gier Polacy, ma szansę zdobyć w ciągu miesiąca aż pięć milionów złotych - taki jest bowiem cel zbiórki. Już dziś wiadomo jednak, że pieniądze wystarczą na stworzenie podstawowej wersji gry, jest jednak spora szansa na to, że społeczność Kickstartera, serwisu crowdfundingowego, wesprze produkcję rozszerzonej wersji gry. 

Polskie grafiki, polska muzyka

Strategię z elementami RPG, osadzoną w artystycznej wizji roku 1920+, wykreował Jakub Różalski, autor m.in. grafik do gry Scythe. W swoim najnowszym dziele Różalski łączy estetykę historyczną i steampunkową. Za muzykę odpowiada natomiast Adam Skorupa, współtwórca "Wiedźmina" i "Painkillera". 

Gra przeznaczona na PC, konsole PS4 i XBOX pozwoli stoczyć wirtualną walkę po stronie jednego z trzech frakcji: Saksonów, Sowietów, albo Polaków. 

Polacy podbijają rynek gier

Sukces "Iron Harvest", w znacznym stopniu współtworzony przez Polaków, nie jest jedynym. W równie szybkim tempie serwis Kickstarter wsparł firmę PlayWay, producenta polskiej planszówki  "Uboot". Polskie produkcje mogą pochwalić się olbrzymią popularnością na całym świecie. Oprócz kultowego "Wiedźmina" warto przypomnieć sukcesy tytułów takich jak "This War of Mine", "Shadow Warrior 2", "Dying Light", czy "Call of Juarez: Gunslinger". 

Czytaj też: Cyberpunk 2077 może wkrótce trafić do graczy. Jest oficjalny komunikat. 

Polska branża gier ma powody do zadowolenia. Nie tylko produkuje tytuły uznawane na całym świecie, wykształciła też specjalistów, którzy są cenieni w branży. 


 ***

Współtwórca gry "Wiedźmin": Tych błędów bym już nie popełnił [NEXT TIME]