Znaczący wzrost widać także w porównaniu z drugim kwartałem ub. roku, kiedy udział Huawei wyniósł 20,3 proc.. Pod względem wartości sprzedanych telefonów, udział Huawei w całym rynku wzrósł w II kwartale do 32,2 proc., wobec 21,8 proc. w I kwartale i 18,6% w II kwartale poprzedniego roku.
Czytaj też: Huawei sprzedał więcej smartfonów niż Apple. Nokia ze sporym wzrostem
W pierwszym kwartale tego roku co czwarty sprzedany smartfon miał logo Huawei, w drugim kwartale był to już co trzeci telefon. Tempo, w jakim rośniemy, bardzo nas cieszy i zmusza do jeszcze większego wysiłku, by nie tylko utrzymać świetny wynik, ale wciąż go poprawiać. Wierzę, że nowe produkty, które niebawem zaprezentujemy, znów zachwycą polskich konsumentów
- powiedział dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce Jefferson Zhang.
Zhang zwrócił uwagę na fakt, że pod względem liczby sprzedanych telefonów Huawei rósł w II kwartale wielokrotnie szybciej niż cały rynek smartfonów.
Cały rynek wzrósł w drugim kwartale o 5 proc. w stosunku do pierwszego kwartału, w tym samym czasie Huawei rósł ponad siedmiokrotnie szybciej. Dynamika naszego wzrostu wyniosła dokładnie 37,7 proc.
- zaznaczył dyrektor Huawei.
Huawei wyjaśnia, że historycznie najlepszy wynik sprzedaży Huawei w Polsce w II kwartale wynika z sukcesu najnowszej flagowej serii smartfonów P20 w połączeniu z utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej flagowej serii Mate 10.
Przeczytaj naszą recenzję najnowszego smartfonu Huawei P20 Pro
W II kwartale br. Huawei wyprzedził Apple pod względem liczby globalnie sprzedanych telefonów i jest obecnie drugim największym dostawcą smartfonów na świecie.
Według danych IDC Huawei, w II kw. 2018 roku dostarczył na ogólnoświatowy rynek 54,2 mln urządzeń, co w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r., kiedy liczba urządzeń wynosiła 38,4 mln, oznacza wzrost o 41 proc.. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajach nordyckich wzrost Huawei w tym okresie wyniósł 56 proc.