PKO Bank Polski udostępnił dziś metodę płatności Apple Pay klientom PKO BP i Inteligo, korzystającym z kart Visa i Mastercard, podał bank.
"Uzupełniamy wachlarz płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim o Apple Pay, dzięki czemu liczna grupa naszych klientów korzystająca z urządzeń Apple może teraz płacić zbliżeniowo. Jesteśmy nieustannie skoncentrowani na tym, by nasi klienci mogli korzystać z najbardziej innowacyjnych i najwygodniejszych rozwiązań"
- powiedział dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO BP Paweł Placzke, cytowany w komunikacie.
Warto wspomnieć, że PKO BP do tej pory nie udostępnił konkurencyjnej metody płatności dla użytkowników smartfonów z Androidem - działającego na polskim rynku od niemal dwóch lat Google Pay (wcześniej Android Pay). Jak na razie z wygodnych zbliżeniowych płatności telefonem w ramach jednej aplikacji skorzystają więc wyłącznie posiadacze iPhone'ów.
Aktywacja Apple Pay jest intuicyjna i szybka, a użytkownicy usługi mają dostęp do takich samych korzyści, jakie zapewnia im tradycyjne posługiwanie się kartami kredytowymi i debetowymi. W sklepach stacjonarnych Apple Pay działa z iPhonem SE, iPhonem 6 i nowszymi modelami oraz Apple Watch.
W celu płatności w aplikacjach i na stronach internetowych akceptujących Apple Pay wystarczy dotknąć czytnika Touch ID lub, w przypadku iPhone’a X, dwukrotnie nacisnąć boczny przycisk, a następnie spojrzeć na telefon, by potwierdzić transakcję poprzez Face ID.
"Podczas płatności Apple Pay kartą debetową lub kredytową, ich numery nie są zapisywane ani w pamięci urządzenia, ani na serwerach Apple, ale zastępowane cyfrowym odpowiednikiem, tzw. tokenem, przypisanym do konkretnego urządzenia. Każda transakcja autoryzowana jest z użyciem jednorazowego, dynamicznego kodu bezpieczeństwa" - podał bank.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 285,57 mld zł mld zł na koniec 2016 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.
---