Cały raport w pdf można pobrać TUTAJ.
Narzędzi e-commerce pozwalających usprawnić punktowe działania niezbędne w e-sprzedaży. Codyscape pomoże zadbać o unikalne opisy produktów, co ma znaczenie dla SEO. Mousestats pozwoli na analizę zachowania użytkowników na stronie. Dzięki Optimazely przeprowadzimy testy A/B... Przed wyborem konkretnych warto jednak pomyśleć przede wszystkim o kompleksowym UX naszego sklepu. Błędy w tym zakresie (np. wymóg rejestracji przed zakupami czy prośba o podanie zbyt wielu informacji) wciąż często są powodem porzucenia nie tyle nawet koszyka, ale strony.
Dobry software house, pracując ze swoim zleceniodawcą zwróci uwagę na to, czego klient doświadcza na swojej zakupowej ścieżce - począwszy od znalezienia produktu w wyszukiwarce, poprzez korzystanie z platformy sklepowej, aż po bezproblemowe i terminową dostawę. E-sklep musi więc być intuicyjny i łatwy w nawigacji tak, by użytkownik mógł sprawnie wyszukiwać produkty i przełączać się pomiędzy stronami, a wyszukiwarka - funkcjonalna (to znaczy, że powinna np. uwzględniać odmianę językową i ewentualne błędy). Wiele zależy od prezentacji produktu, ale zasada jest prosta - im więcej informacji, tym lepiej. Liczą się opisy, ale i zdjęcia. Warto podpatrywać w tym względzie podpatrywać największych, którzy standardowo już udostępniają kilka fotografii produktu (w tym - sklepy odzieżowe - na modelu, a także w wersji 360 stopni).
Dobry UX to jednak i tak nie wszystko. Dzisiaj coraz większego znaczenia nabiera obsługa klienta, która powinna być spersonalizowana i szybka. Pomagają w tym CRM-y, które ułatwiają planowanie terminów, szybką reakcję na zainteresowanie produktem, analizę poszczególnych zamówień oraz systemy marketing automation, które pozwalają m.in. na segmentację bazy kontaktów, poznanie preferencji odbiorców oraz personalizację komunikacji (np. utworzenia wiadomości powitalnych czy zachęcających do kontynuowania przerwanych zakupów).
Kolejnym rozwiązaniem, które warto wziąć pod uwagę są aplikacje. Wymagają dużego doświadczenia ich twórców, ale warto w nie zainwestować. Warto więc poszukać takiego software house, który się w nich specjalizuje. Te typowo zakupowe umożliwiają użytkownikom dokonanie szybkich, czasem impulsowych zakupów bez konieczności rejestracji, ale nie są jedyną możliwością, którą mamy do dyspozycji, choć w świetle wszystkich badań, ich zwłaszcza nie wolno lekceważyć.
Interaktywnie.com Interaktywnie.com
Coraz większa popularnością - o czym w Polsce świadczy przykład przede wszystkim Rossmana - cieszą się aplikacje lojalnościowe, które pozwalają zbierać punkty, które potem można wymienić na zniżki lub bonusy. Ponadto, narzędziem, który już jest, choć na razie nie zyskał masowej popularności, jest wirtualna przymierzalnia, korzystająca z technologii augmented reality. Użytkownik, zwłaszcza ten sceptyczny wobec zakupów odzieżowych w sieci, może dzięki niej zobaczyć, jak sam będzie się prezentował w konkretnym ubraniu.
Aplikacje mają zresztą dużo szersze zastosowanie, które już odkryły agencje eventowe. Umożliwiają bowiem bieżącą aktualizację agendy danego wydarzenia i wszystkich szczegółów technicznych, lokalizowanie i kontakt z "zagubionymi" uczestnikami, przesyłanie materiałów pokonferencyjnych, pozyskiwanie feedbacku i utrzymanie kontaktu z osobami biorącymi udział w evencie. Zresztą, jej funkcjonalności - jeśli decydujemy się na dedykowane rozwiązanie, można elastycznie dopasowywać do swoich potrzeb. Co więcej, nie trzeba się wtedy ograniczać do technicznych aspektów.
Interaktywne rozwiązania wykorzystujące np. wspomnianą rozszerzoną czy też wirtualną rzeczywistość, będą sposobem na wzbogacenie tradycyjnego eventu, co już wykorzystują np. muzea, które - zamiast typowego oglądania eksponatów, coraz częściej organizują swoistą podróż w czasie, która wydaje - zwłaszcza dla najmłodszych - jest dużo ciekawszym sposobem spędzenia czasu – czytamy w raporcie Interaktywnie.com, który w całości do pobrania znajduje się na stronie:
https://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-software-house-2018-257949