Plus i Cyfrowy Polsat wyłączają niektóre nadajniki LTE. Klienci nie muszą się martwić

Niektóre nadajniki LTE działające w sieci Plus mogą wkrótce przestać działać. Użytkownicy nie powinni odczuć żadnych skutków, chyba, że mają przestarzały sprzęt. Ale i w tym wypadku operator przychodzi z pomocą.

Grupa Cyfrowy Polsat, do której należy operator Plus, zdecydowała się ostatecznie na wyłączenie nadajników LTE działających w paśmie 800 Mhz - twierdzą Wirtualne Media. 

Czytaj też: Ogromna nadwyżka w budżecie. 11 miliardów złotych

Decyzja zbiega się w czasie z odrzuceniem przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Nie wyraził on zgody, by Sferia, spółka należąca do Grupy, opłatę za użytkowanie pasma 800 Mhz wniosła w ratach. Oznaczałoby to konieczność jednorazowej zapłaty sporej sumy - 1,7 mld zł.

Według informacji Wirtualnych Mediów koincydencja zdarzeń jest przypadkowa. Plus do wyłączenia pasma miał się bowiem przygotowywać od miesięcy. Możliwe więc, że odmowa UKE tylko przyspieszyła decyzje, które i tak by zapadły.

Starszy sprzęt może mieć problem

Użytkownicy, którzy korzystają ze starego sprzętu i łączą się z nadajnikami Plusa mogą mieć problem. Jeśli ich modemy nie mają możliwości aktualizacji oprogramowania "przestawienie" się na 900 Mhz, częstotliwość nadal obsługiwaną, może być niemożliwa. Internet mobilny może przestać działać.

Jak zapewniła nas przedstawicielka biura prasowego Cyfrowego Polsatu zdeycydowana większość klientów nie ma powodów do zmartwienia.

- Dla klientów nic się nie zmieniło. Nasze usługi świadczymy w oparciu o wiele częstotliwości, cały czas modernizujemy sieć, wprowadzamy nowe rozwiązania tech., od dłuższego czasu rozwijamy sieć LTE900, dzięki czemu nasi klienci mogą komfortowo korzystać z usług internetowych najwyższej jakości na terenie całej Polski.

- wyjaśniła Olga Zomer, rzecznika Cyfrowego Polsatu. 

- Newielkiej grupie klientów zapewniliśmy aktualizację oprogramowania ich urządzeń lub, jeśli było to konieczne, bezpłatną wymianę sprzętu na nowy, obsługujący wspomniane 900 MHz i inne wykorzystywane przez nas częstotliwości. To była bardzo wąska grupa klientów, która wymagała podjęcia dodatkowych działań, pozostali klienci korzystają z usług tak jak dotychczas.

Plus zapewnia jednak, że na bieżąco informował swoich klientów o wprowadzanej zmianie. Osoby, które mają aktualną umowę z operatorem nie powinny się więc martwić - ich sprzęt zostanie zaktualizowany lub wymieniony. Ci, którzy nie mają wiążącej umowy, a jedynie kartę SIM, muszą pomyśleć o zmianie sprzętu.