Netflix jeszcze w zeszłym roku zdecydował się podnieść ceny pakietów w USA, można było się więc spodziewać, że podwyżka z upływem czasu trafi również na inne rynki. Teraz pewnych zmian w cenach poszczególnych pakietów doczekaliśmy się w Polsce.
Osoby próbujące po raz pierwszy skorzystać z oferty Netfliksa mogą być nieco zaskoczone. Ceny planów Standard i Premium poszły w górę - są wyższe niż jeszcze w lutym. Wtedy cennik prezentował się następująco:
Standardowe ceny planów Netflix fot. screen ze strony Netfliksa
Nowy cennik jest droższy. W naszym przypadku ceny wynosiły 49 zł za plan Standard i aż 65 zł za plan Premium. To odpowiednio o 6 i 13 zł więcej. Pakiet podstawowy był z kolei w dawnej cenie 34 zł.
Netflix testuje nowy cennik fot. screen ze strony Netfliksa
Co ciekawe, cennik nie jest stały, ale zmienia się w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystamy. Na innym komputerze pokazały nam się ceny 37 zł, 50 zł i 63 zł za plany Podstawowy, Standardowy i Premium.
W mediach społecznościowych użytkownicy donoszą jeszcze o kilku innych wariantach, zazwyczaj różniących się o parę złotych. Co więcej, wyższe ceny pokazują się wyłącznie nowym użytkownikom. Wygląda więc na to, że osoby, które już wcześniej korzystały z Netfliksa, na razie mogą spać spokojnie.
Jak donosi serwis Nflix.pl, nowe, dynamiczne ceny za plany w Netfliksie są efektem testów, które firma przeprowadza na polskich użytkownikach.
Możemy domyślać się, że Netflix testuje kilka nowych wariantów cenowych na pewnej grupie osób, aby sprawdzić, jak wpłynie to na liczbę nowych subskrypcji. Firma na razie nie zdradza, czy po zakończeniu testów ceny wrócą do normy. Może tak się stać, choć również dobrze serwis może zdecydować się na ustalenie jednego z nowych wariantów cenowych już na stałe.
Wiele wskazuje na to, że Netflix wyższymi cenami chce nieco zrekompensować sobie fakt, że coraz więcej użytkowników serwisu dzieli się swoimi kontami z innymi osobami lub wspólnie opłaca abonament.
Co ciekawe, amerykańska firma nigdy nie piętnowała takich zachowań i nie starała się dotychczas w żaden sposób ograniczać tego procederu. Nie jest tajemnicą, że takie działania użytkowników coraz mocniej uderzają w zyski Netfliksa. Szacuje się firma traci na tym wiele milionów dolarów.
Aktualizacja: dostaliśmy komentarz biura prasowego Netflix Polska. Cytujemy go w całości:
Testując różne poziomy cenowe chcemy lepiej zrozumieć, jak użytkownicy postrzegają i cenią platformę Netflix. Testy te niekoniecznie oznaczają wprowadzenie konkretnych, nowych cen, a ich testowe wartości nie będą widoczne dla wszystkich.
Czytaj też: Netflix w Polsce jest bardzo drogi. Płacimy 3 razy więcej niż Japończycy