To nie Cyberpunk 2077 jest największą polską niespodzianką na E3. Tajemnicze Blair Witch może okazać się hitem

Daniel Maikowski
Bloober Team prezentację nowej odsłony kultowej serii Blair Witch na targach E3 do samego końca trzymał w ścisłej tajemnicy. Równie tajemnicza jest sama gra. Czy po CD Projekcie i Techlandzie będziemy mieć kolejnego polskiego producenta gier na światowym poziomie?
Zobacz wideo

CD Projekt RED i Techland to na dziś bez wątpienia dwaj najbardziej rozpoznawalni polscy producenci gier. Widać to wyraźnie na targach E3, w czasie których uwaga mediów skupiona była na prezentacjach Cyberpunka 2077 (CDR) i Dying Light 2 (Techland). Obydwa tytuły trafią do sprzedaży wiosną 2020 r.

Autorem największej polskiej niespodzianki jest jednak zdecydowanie mniej znane studio. Bloober Team, bo o tej firmie mowa, przyjechał do Los Angeles z tajemniczym zwiastunem gry Blair Witch, który po raz pierwszy zaprezentowano w niedzielę na konferencji Microsoftu. Remake kultowej serii survival horrorów z lat 90. ubiegłego wieku spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem zgromadzonej publiczności.

Bloomber Team rośnie na NewConnectBloomber Team rośnie na NewConnect fot. Stooq

Bloober Team rośnie na NewConnect

O skali zaskoczenia, które zarówno wśród graczy, jak i rynowych ekspertów wywołała prezentacja gry Blair Witch, świadczy fakt, że przez cały poniedziałek akcje spółki Bloober Team na parkiecie NewConnect rosły o ponad 20 procent, a w pewnym momencie kapitalizacja spółki przekroczyła nawet 90 mln złotych. We wtorek walory zaczęły nieco tracić na wartości, ale nadal znajdują się na gigantycznym plusie.

Co ciekawe, studio Bloober Team do samego końca utrzymywało w tajemnicy prace nad swoją najnowszą grą. Wiedzieliśmy, że Polacy do Los Angeles się wybiorą, ale celem tej podróży miała być promocja gry Layers of Fear 2, która swoją premierę miała w maju 2019 r. 6 czerwca spółka opublikowała komunikat, w którym poinformowała o nawiązaniu współpracy z Microsoftem, ale tytuł Blair Witch się w nim nie znalazł.

To właśnie gigant z Redmond będzie głównym partnerem Bloober Team przy promocji Blair Witch. Gra będzie dostępna w rozwijanej przez Microsoft usłudze streamingowej Xbox Game Pass. Usługa ta jest swego rodzaju "Netfliksem dla gier". Użytkownicy opłacają miesięczny abonament, w ramach którego otrzymują dostęp do wybranego katalogu gier - zarówno od Microsoftu, jak również jego partnerów.

 

Kontynuacja kultowej serii

Blair Witch będzie pierwszoosobowym survival horrorem, który swoim klimatem i fabułą nawiązywać ma do słynnej trylogii z lat 90., która niejednego gracza przyprawiała o szybsze bicie serca.

Akcja Blair Witch została osadzona w 1996 roku. W grze wcielamy się w postać mężczyzny, który udaje się do lasu w poszukiwaniu zaginionego chłopca. Póki co, o produkcji polskiego studia Bloober Team wiele więcej nie wiemy, bo sama zapowiedź jest dość tajemnicza. Premierę gry zaplanowano na 30 sierpnia br.

Więcej o: