Przekręt z paczką za pobraniem powrócił. Tym razem oszuści wykorzystali kurierów DPD. Firma reaguje

Przekręt z paczkami za pobraniem powrócił. Tym razem jego ofiarą padła firma DPD i osoby, które zapłacili niemal 100 zł za przesyłkę, w środku której znajdowały się wieczka od słoików i brudne koszulki. Na szczęście tym razem firma kurierska zareagowała bardzo szybko.

Firma Alexa Capital, która ma swoją siedzibę w Łodzi, wysyła do różnych osób przesyłki, w środku których znajdują się m.in. brudne koszulki albo wieczka od słoików. Przesyłkę dostarcza prawdziwy kurier. Łatwo jest więc nabrać się na przekręt i zapłacić za pobranie kwotę 99,55 zł. Firma otrzymała już dużo negatywnych komentarzy w sieci, w których ludzie potwierdzają, że zostali naciągnięci na płatność.

embed

DPD nie jest odpowiedzialne za oszustwo

Przekręt nie jest wyrafinowany i opiera się na całkiem prostym pomyśle. Chodzi o wykorzystanie zaufania ludzi. Często paczkę odbieramy nie my sami, ale jakiś inny domownik lub nawet sąsiad. W związku z tym nie każdy zastanawia się nad tym do kogo jest adresowana przesyłka i od kogo pochodzi.

Przesyłkę pobraniową trzeba oczywiście opłacić. Następnie firma DPD przekazują pieniądze do firmy, który wysłała paczkę. Zanim się to jednak stanie, sprawę można zgłosić na policję oraz złożyć reklamację w firmie kurierskiej. Ta powinna  ona rozpatrzyć ją w ciągu 10 dni.

Nie jest to pierwszy raz, gdy w ten sposób ktoś próbuje wyłudzić pieniądze. Na podobnej zasadzie działała też firma SET-BET w 2016 roku. Oszustwo to jest dość proste i ciężko mu zapobiec. Wątpliwości może jednak budzić to, skąd wzięto adresy, na które wysyłane są takie paczki. 

DPD reaguje. Współpraca z firmą Alexa Capita zakończona

Po opublikowaniu powyższego artykułu otrzymalismy od firmy DPD oświadczenie, z którego wynika, że po wykryciu oszustwa współpraca z firmą Alexa Capita została natychmiast zakończona.

16 października wymieniona wyżej spółka nadała przesyłki z usługą za pobraniem. DPD Polska zrealizowała usługę zgodnie z podpisaną umową. Natychmiast po otrzymaniu sygnałów od odbiorców o podejrzanych, niezamówionych przesyłkach od Alexa Capital, konto tego klienta zostało zablokowane w celu uniemożliwienia składania dalszych zleceń, a umowa na świadczenie usług kurierskich została rozwiązana przez DPD Polska ze skutkiem natychmiastowym - zgodnie z obowiązującym prawem i wewnętrznymi procedurami.

 - czytamy w oświadczeniu.

Jednocześnie firma kurierska poinformowała, że "zostały również wstrzymane wypłaty pobrań na rzecz Alexa Capital za nadane przesyłki i wszelkie rozliczenia z tym podmiotem".

DPD Polska bardzo poważnie traktuje wszelkie sygnały o nieprawidłowościach związanych ze świadczonymi usługami  i próbami wyłudzeń, szczególnie że w ostatnich latach cała branża TSL poddawana jest różnego rodzaju próbom ataków ze strony nieuczciwych kontrahentów lub oszustów. W tej sprawie jesteśmy do dyspozycji właściwych służb, a poszkodowani przez firmę Alexa mogą podjąć  kontakt z organami ścigania.

- podkreśla DPD.

Więcej o: