Facebook zmienia logo. Firma po raz kolejny upraszcza design

Facebook przedstawił swoje nowe logo. Jest wyraziście i dużo prościej. Nowy design pojawi się we wszystkich najważniejszych aplikacjach należących do firmy Marka Zuckerberga.
Zobacz wideo

Na swoim blogu, Facebook zaprezentował nowe logo. Antonio Lucio, szef marketingu firmy napisał, że celem jest sprawienie, by dla użytkowników było bardziej oczywiste, że korzystają z produktów, które pochodzą od firmy Zuckerberga. Lucio podkreśla, że firma łączy ludzi już od 15 lat, co się wiąże z rozwojem i kolejnymi firmami oraz ich aplikacjami, które wchodzą w skład grupy Facebook. Przedsiębiorstwu od dłuższego czasu zależy na większej integracji tych programów i uświadomieniu użytkowników, w czym miała m.in. pomóc zmiana nazwy na WhatsApp from Facebook oraz Instagram from Facebook.

embed

Zmiana logotypu jest kolejnym krokiem tej strategii. Ma dostosowywać się on dynamicznie do kolejnych aplikacji, gdzie będzie wyraźniejszy i trudniejszy do przeoczenia.

Facebook wprowadza nowe logo do swoich aplikacji

Zmieniono przede wszystkim czcionkę, która jest teraz wyjątkowo prosta. Podstawowa wersja zachowa wciąż jasnoniebieski kolor, ale ten będzie dynamicznie zmieniał się w zależności od aplikacji, w której będziemy się logować. Pomarańczowo-fioletowy gradient dla Instagrama oraz zieleń dla WhatsAppa. Logo będzie też dużo wyraźniejsze w ustawieniach aplikacji. Wcześniejszy, niemal niezauważalny napis z nazwą firmy i dopiskiem from Facebook, zostanie zastąpiony dużym i wyrazistym nowym logotypem.

embed

Zmiana ta sprawi, że nikt nie będzie miał wątpliwości, że są to aplikacje pochodzące od Facebooka. Firma zapowiada, że nowe logo będzie wprowadzane stopniowo. Ponadto zmiana ta ma na celu odróżnienie aplikacji Facebooka od samej firmy, jak podkreśla Lucio. W związku z tym aplikacja zatrzyma swój własny design, a zmianie ulegną tylko produkty podlegające przedsiębiorstwu.