11 listopada odbędzie się na AliExpress 10. edycja Globalnego Festiwalu Zakupów. Do tegorocznej edycji dołączą przedsiębiorstwa z Włoch, Hiszpanii, Turcji oraz Rosji. W ten sposób firma chce umocnić pozycję małych i średnich firm i budować ich wartość na rynkach, gdzie działa AliExpress. Tegoroczne wydarzenie ma się koncentrować na trzech trendach, czyli na nowej formie konsumpcji, nowym biznesie oraz budowie ekologicznego społeczeństwa. Wyprzedaż ma obejmować promocje pop-up oraz różnorakie działania na platformie internetowej, a także w realnym świecie, w 35 miastach w 15 krajach.
Niestety, w trakcie Festiwalu Zakupów wielu sprzedawców podwyższa ceny swoich produktów, by więcej zyskać na rzekomej promocji. Warto przed zakupami sprawdzić, jak do tej pory kształtowały się ceny produktów, co umożliwia strona aliprice.com. AliExpress przygotowało także poradnik, jak korzystać z promocji. Dodając produkty do koszyka już teraz, można dostać wirtualne monety, które potem można wymienić na kupony.
AliExpress to największa platforma sprzedażowa na świecie, z której korzysta ponad 900 mln użytkowników. Festiwal Zakupów po raz pierwszy zorganizowano dekadę temu, także 11 listopada. W Polsce świętujemy wtedy niepodległość, podczas gdy w Chinach ta data od lat 90. kojarzy się z Dniem Singla. Nieprzypadkowo wyprzedaże organizowane są właśnie tego dnia. Dziesięć lat temu prezes firmy Daniel Zhang zdecydował się rozpocząć promocję w Dzień Singla, by zachęcić tą liczną w Chinach grupę, do sprawienia prezentu samemu sobie. Wówczas swoje przedmioty sprzedawało 27 firm. W zeszłym roku w Festiwalu Zakupów wzięło udział ponad 180 tys. firm. W ciągu doby, wartość zakupów osiągnęła 30,8 mld dolarów. To więcej niż łączne dochody z Black Friday i Cyber Monday w USA.
>>Korzystamy z auta, jakbyśmy byli właścicielem, ale przegląd i serwis nas nie obchodzą. Jak działa abonament?