Globalny Festiwal Zakupów cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością. 11 listopada br. rozpoczęła się 10. edycja, w której udział wezmą również sprzedawcy z innych krajów niż Chiny. Festiwal obejmuje promocje pop-up oraz wszelkie czynności na internetowej platformie AliExpress. Promocje są także obecne w "realu", dokładniej w 35 miastach w 15 krajach.
AliExpress. Festiwal Zakupów cieszy się większą popularnością niż Black Friday
Tegoroczna edycja stoi pod znakiem promowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach, na których działa już chiński potentat. Wydarzenie koncentruje się także na trzech popularnych trendach - nowych formach konsumpcji oraz biznesu, a także tworzeniu społeczeństwa ekologicznego.
Osoby zainteresowane zakupami mogą dowiedzieć się więcej na temat dzisiejszej akcji za pomocą poradnika, który przygotował AliExpress. Przed zakupem warto również zapoznać się z tym, jak we wcześniejszych dniach kształtowały ceny za dany produkt, gdyż podczas festiwalu wielu sprzedawców specjalnie zawyża ich kwoty. Można to sprawdzić na stronie www.aliprice.com.
>>> Dowiedz się więcej: 500 samochodów do wyboru, formalności bez ruszania się domu. Auto na abonament ma ekonomiczny sens?
W Polsce akcja nie cieszy się aż taką popularność, ale globalnie festiwal to największa inicjatywa związana z wyprzedażami. W ubiegłym roku w Festiwalu Zakupów wzięło udział ponad 180 tys. firm. W ciągu 24 godzin, wartość zakupów osiągnęła 30,8 mld dolarów. Akcja powstała z inicjatywy prezesa AliExpress, Daniela Zhanga. Zdecydował się on wprowadzić promocje w dniu 11 listopada, kiedy to w Kraju Środka obchodzi się Dzień Singla. W pierwszej edycji, która odbyła się w 2009 r., produkty sprzedawało zaledwie 27 firm.