W wielu gospodarstwach domowych użytkownicy Netflixa z początkiem grudnia mogli się poważnie zdziwić przy próbie włączenia aplikacji telewizorach. W starszych modelach pochodzących z roku 2010 i 2011 może wyświetlić się komunikat:
Netflix nie będzie już dostępny na tym urządzeniu
Powodem są oczywiście ograniczenia techniczne. Leciwe, bo mające już niemal dekadę telewizory ze SmartTV nie są w stanie obsłużyć wszystkich nowości, jakie wprowadzają najświeższe wersje aplikacji. Jednym z powodów, może być życzenie Netflixa co do jakości produkcji, które pojawiają się w serwisie. Niedawno okazało się, że każdy nowy serial i film, które trafią do biblioteki serwisu, będą musiały obsługiwać tryb HDR. Nie dziwi więc, że na starszych telewizorach aplikacja nie będzie działać, choć cały czas można użyć zewnętrznego urządzenia. Telewizor służy wtedy jako monitor, a komponenty potrzebne do uruchomienia aplikacji zapewnia laptop czy przystawka telewizyjna jak AndroidTV czy Apple TV. Listę urządzeń, które obsługują aplikację Netflix, w tym telewizory można sprawdzić na oficjalnej stronie przedsiębiorstwa.
Całą sprawę oficjalnie skomentował rzecznik prasowy Samsunga Olaf Krynicki:
Samsung został niedawno poinformowany przez firmę Netflix, że od 1 grudnia 2019 r. aplikacja Netflix nie będzie wspierana na wybranych modelach telewizorów Smart TV z 2010 i 2011 roku, które sprzedawane były w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy tych produktów, otrzymają powiadomienie o zmianie, gdy otworzą aplikację Netflix na swoim Smart TV. Nadal jest wiele innych urządzeń, wspieranych przez Netflix, które można połączyć z telewizorem Smart TV, aby korzystać z aplikacji
Przedstawiciele firmy uspokajają, że na telewizorach wyprodukowanych po 2011 roku problem z aplikacją nie będzie występował. Co więcej ma dotyczyć tylko telewizorów, które w swojej nazwie kodowej mają dodaną wielką literę "C" lub "D".