Zgodnie z danymi monitorowanymi przez portal downdetector.pl pierwsze zgłoszenia dotyczące awarii w sieci Orange zaczęły pojawiać się tuż po godzinie 8 rano. W sumie klienci tego operatora wysłali 357 zgłoszeń dotyczących problemów z połączeniem internetowym.
Najwięcej zgłoszeń pochodzi od użytkowników tej sieci z województwa dolnośląskiego, wielkopolskiego, śląskiego, małopolskiego i mazowieckiego. Klienci zgłaszają głównie problemy z zapewnieniem dostępu do internetu.
Osoby korzystające z usług Orange informują o trudnościach z nawiązaniem połączenia z siecią. Dodatkowo zgłaszany jest problem z internetem mobilnym, który co jakiś czas przerywa połączenie. "LTE osiąga prędkość pobierania 0.5 Mb/s, uploadu nie ma w ogóle. Ewidentnie coś umarło dziś" - napisano w jednym z komentarzy na portalu DownDetector.
Awarię potwierdziła już firma Orange. "Sprawdziliśmy i rzeczywiście występują zakłócenia w działaniu sieci. Zapewniamy, że technicy pracują na usunięciem problemów. Prace naprawcze powinny zostać zakończone w dniu dzisiejszym. Przepraszamy za niedogodności" - napisano pod jednym z komentarzy na profilu sieci na Twitterze.