Elon Musk w 2016 rzucił pomysł próżniowych tuneli pod ulicami miast, by rozwiązać w nich problem korków. Idea została przyjęta z dużym entuzjazmem, co wystarczyło ekscentrycznemu miliarderowi rozpocząć realizację tego projektu pod szyldem Boring Company.
Hyperloop i high-speed loop mają być rewolucją w komunikacji miejskiej na skalę wprowadzenia metra pod koniec XIX wieku. W próżniowych tunelach będą poruszały się pociągi (na większe odległości) lub autonomiczne pojazdy elektryczne, co będzie rozwiązaniem dostosowanym do miast. Firma rozwija swój pomysł w kilku metropoliach, jak Chicago, Waszyngton, Baltimore czy Las Vegas, gdzie rozwiązanie zawita jako pierwsze.
Musk na Twitterze najpierw zorganizował ankietę, w której spytał o stosunek do "budowy super bezpiecznych, odpornych na trzęsienia ziemi tuneli pod miastami, by rozwiązać korki". Możliwe odpowiedzi to:
Miliarder zapytany o rozwój projektu w Bay Area, odpisał, że Boring Co. najpierw kończy pierwszy komercyjny tunel próżniowy w Las Vegas od Convention Center do Strip, a następnie zacznie pracę w pozostałych lokalizacjach. Spytano go także o to, kiedy tunel w Mieście Grzechu zostanie ukończony. Musk wyraził nadzieję, że będzie w pełni funkcjonalny już w 2020 roku.
Niektórzy zwrócili uwagę na to, że tunel miał być oddany już do końca 2019 roku. To jednak nie było możliwe, bo budowę rozpoczęto dopiero w listopadzie. Celem jest uruchomienie pierwszej nitki do targów CES 2021, które odbywają się rokrocznie w pierwszym tygodniu stycznia. Projekt będzie składał się z dwóch tuneli o długości ok. 1 mili (1,6 km), a pojazdy mają się w nim poruszać z prędkością nawet 250 km/h.