Model Y to nowy tajemniczy projekt Tesli. Elon Musk tańczył podczas prezentacji

Elon Musk pojawił się na inauguracji działalności Tesla Gigafactory 3 w Chinach. Podczas swojego wystąpienia zapowiedział rozpoczęcie programu Tesla Model Y i... zatańczył.
Zobacz wideo

Tesla Gigafactory 3 w Szanghaju produkuje samochody już od dwóch miesięcy, ale dopiero w tym tygodniu nastąpiła oficjalna inauguracja działalności fabryki. Wydarzenie było firmowane nowym samochodem - Tesla Model Y, który ma być produkowany w pierwszej fabryce firmy poza Stanami Zjednoczonymi. Całości wystąpienia towarzyszyła metrowa figura litery "Y" oraz baner ze zdjęciem samochodu. Na wydarzeniu nie mogło oczywiście zabraknąć Elona Muska, który zapowiedział nowy program oraz, jak to ma zwyczaju, zapewnił odpowiednie show. W trakcie prezentacji odtworzono utwór "More Than You Know" Axwella Ingrosso, do którego miliarder zaczął tańczyć. Zachęcony oklaskami i okrzykami zgromadzonych ludzi zdjął nawet marynarkę.

 

Znacznie ważniejsze było jednak to, o czym mówił, czyli nowy model samochodu elektrycznego jego firmy.

Elon Musk twierdzi, że Tesla Model Y będzie najpopularniejszym pojazdem firmy

Elon Musk ogłosił start programu Tesla Model Y, co zapewne oznacza rozpoczęcie prac nad taśmą produkcyjną dla tego samochodu. Tymczasem warto dodać, że informacje o aucie pojawiły się już w 2018 roku. Do stworzenia pojazdu mają zostać zastosowane zaawansowane technologie produkcyjne, które zostaną ujawnione w przyszłości. Może chodzić o nowe przewody, dostosowane do aut elektrycznych i robotów je produkujących. Miałyby one być twardsze, a ich długość ograniczona do 100 m (przy 1,5 km okablowania w obecnych modelach). Elon Musk stwierdził, że zapotrzebowanie na Tesla Model Y może być większe, niż na wszystkie inne samochody firmy razem wzięte.

Fabryka Tesli w Chinach/APFabryka Tesli w Chinach/AP Elon Musk w fabryce Tesli w Chinach/ AP, Ding Ting

Miliarder podziękował także za pracę włożoną w powstanie Gigafactory, bo zaledwie rok wcześniej w tym samym miejscu było pole. Teraz, dwa miesiące po uruchomieniu linii montażowych, chińska fabryka wypuszcza już 3 tys. samochodów tygodniowo.