Wiedźmin we wczesnej wersji z 2002 roku na nowych zdjęciach. Odnalazła się też prawdopodobnie ostatnia płyta z grą

Pierwszy Wiedźmin powstał jeszcze w 2002 roku, na 5 lat przed premierą produkcji, która zyskała światowy rozgłos. Gra ostatecznie się nie ukazała, ale do sieci trafiają od czasu do czasu materiały z niej. Tym razem odnalazły się nowe zdjęcia i płyta zawierająca produkcję.
Zobacz wideo

Drzewiej, na początku wieku i tuż po rozpoczęciu nowego millenium powstawała gra, na którą czekał cały świat, jak później się okazało. Wiedźmin jako wirtualna rozgrywka był planowany na długo przed premierą pierwszej części w 2007 roku. Już w 2002 roku CD Projekt stworzył pierwsze demo produkcji, która bazowała na silniku IC Engine, z polskiej gry Mortyr. Tytuł był na tyle rozbudowany, że rozesłano około 20 egzemplarzy do wydawców, by zorientować się czy gra ma przyszłość. O tym opowiadał Rysław, czyli Ryszard Chojnowski, który pracował przy produkcji.

 

Ostatecznie projekt zarzucono, ponieważ stworzenie gry na tym silniku miało być zbyt czasochłonne, a ponadto studio przenosiło się z Łodzi do Warszawy, co utrudniło poświęcenie się projektowi. Gra była jednak na tak zaawansowanym poziomie rozwoju, że od czasu do czasu do sieci trafiają kolejne związane z nią materiały. 

Wiedźmin z 2002 roku na nowych materiałach

Ryszard Chojnowski pochwalił się na Twitterze zrzutami ekranu z gry oraz płytą, być może ostatnią, która zawierała wczesną wersją na silniku z Mortyra. 

Zrzuty ekranu przedstawiają postać kobiecą w tzw. rzucie izometrycznym. Można więc wywnioskować, że studio chciało stworzyć RPG-a w wiedźmińskim świecie, ale bez tytułowego bohatera [UWAGA SPOILER], który przecież na koniec książkowej sagi umiera [KONIEC SPOILERA]. W takich grach często sami tworzymy postać, mogąc nadać im indywidualny charakter, wybrać płeć, wygląd fizyczny oraz wszelkiego rodzaju inne atrybuty. 

Ostatecznie pierwsza część Wiedźmina z 2007 roku została wypuszczona na silnik Aurora, znanym chociażby z Neverwinter Nights. Kolejne części tworzono już jednak na autorskim rozwiązaniu REDengine, które zostało wykorzystanie także przy produkcji Cyberpunk 2077.