Epic Games Store wystartował 6 grudnia 2018 roku. Od tego czasu rozpycha się łokciami na rynku, skutecznie walcząc ze Steamem. Platforma sprzedaży gier od twórców m.in. Fortnite'a, podsumowała swoją działalność. Epic Games Store ma 108 mln użytkowników, którzy wydali w sklepie już 680 milionów dolarów. Największą część przychodów musi stanowić Fortnite, ponieważ sprzedaż produkcji zewnętrznych deweloperów przyniosła "jedynie" 251 milionów dolarów. Co ważne, firma zaznacza, że do tej kwoty nie zostały wliczone kupony i zniżki, które oferowało Epic, oraz wsparcie finansowe zapewnianie deweloperom przez przedsiębiorstwo.
System tworzenia kodów dla zakupów przez zewnętrzne sklepy, które działają razem z EGS, wykorzystano 1 733 180 razy. Twórcy gier pochodzą z 235 krajów. Najwięcej graczy pochodzi z kolei ze Stanów Zjednoczonych - stanowią 17,24 proc. użytkowników platformy. Drugie miejsce zajmuje Rosja (10,15 proc.), a podium zamykają Chiny (8,36 proc.). Wysoko, bo na 7. miejscu, uplasowała się Polska (3,63 proc.).
Platforma podsumowała także same gry. Lista najpopularniejszych tytułów jest dość zaskakującą i brakuje na niej największych hitów. Spośród 10 najpopularniejszych tytułów tylko Daunteless jest darmowe (zawiera opcję mikropłatności).
W 2019 roku Epic Games Store rozdawał co tydzień za darmo nowe produkcje. W ramach promocji rozdano 73 gry, których łączna wartość wyniosła 1455 dolarów. Epic zawsze rozdaje jakościowe gry, choć nie zawsze są to wysokobudżetowe produkcje, o czym świadczy średnia ocena tytułów na poziomie 80 proc. W ramach promocji rozdano aż 200 mln kopii gier. Cała akcja okazała się dużym sukcesem, ponieważ w tym roku Epic ma zamiar dalej co tydzień rozdawać darmowe gry.