Polska stawia na gry wideo i ma silną pozycję w regionie. "Około 300 firm specjalizujących się w tej dziedzinie"

PwC opublikowało raport "Entertainment and Media Outlook 2018-2022", w którym podsumowuje m.in. rynek gamingowy. Jeśli chodzi o gry wideo, Polska ma bardzo silną pozycją, głównie za sprawą CD Projektu. W Europie Środkowo-Wschodniej plasujemy się na trzecim miejscu.
Zobacz wideo

PwC przygotowała raport, który podsumowuje rynek mediów oraz branże rozrywkową. Globalnie gry w tej gałęzi gospodarki są najbardziej dochodowym medium, wyprzedzając kinematografię oraz muzykę. Łącznie rynek gamingowy w ubiegłym roku był warty 138 mld dolarów. Jeśli zachowa tempo wzrostu na obecnym poziomie 11 proc., to do 2025 roku szacowany jest wzrost wartości do 286,5 mld dolarów globalnie.

W Polsce także jest to bardzo silny rynek, który dynamicznie zwiększa swoją wartość. Duża w tym zasługa studia CD Projekt RED, którego akcje na warszawskiej giełdzie podrożały w ciągu 2019 roku niemal dwukrotnie, ze 148 do 290 zł. Wpływ na to miał Wiedźmin 3, nadal sprzedający się świetnie, mimo to, że od premiery minęło już prawie 5 lat, a przed nami Cyberpunk 2077, z udziałem Keanu Reevesa. Globalny sukces Wiedźmina 3 rozpromował polski rynek. Na tyle, że rodzime Carbon Studio otrzymało zlecenie od Games Workshop na tworzenie gry VR bazującej na Warhammer: Age of Sigmar, jednej z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek fantasy. O sile polskiego rynku może świadczyć także sukces gry Superhot VR, która w okresie świątecznym przyniosła wydawcy 2 mln dolarów i sprzedała się w około 1 mln egzemplarzy. 

Opłaca się w Polsce tworzyć gry wideo

Polska została sklasyfikowana jako trzecia, wśród rynków gamingowych w Europie Środkowo-Wschodniej

Mamy bardzo rozwinięty przemysł gier, jest około 300 firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Obecnie w samej Małopolsce planuje się zatrudnienie kolejnych tysięcy osób, w 2021 roku będzie tych specjalistów około 40 tys. Ci specjaliści pracują w Polsce, ale specjalizację zdobywali nie tylko w naszym kraju, ale również w zagranicznych firmach. Zdobywają ogromne doświadczenie międzynarodowe i przenoszą je na rynek polski

- powiedział agencji informacyjnej Newseria Innowacje Tomasz Mogiła, country manager Playtechu. Podczas konferencji "Wielka Gra - Rynek gamingu w Polsce" organizowanej przez Fantasyexpo i Google przedstawiono dane z Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Wynika z nich, że firmy zajmujące się tworzeniem gier stanowią 2,2 proc. parkietu, ale już ich udział kapitałowy to 2,6 proc. Z kolei na giełdzie NewConnect firmy gamingowej to 6,6 proc. parkietu, ale gromadzą już 10 proc. kapitału. 

Rynek może czekać mała rewolucja, związana z wdrożeniem zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji przy projektowaniu gier. Z systemów uczenia maszynowego korzysta chociażby studio Blobber Team, których celem jest stworzenie interaktywnego horroru. Monitorując funkcje życiowe gracza, będzie możliwe indywidualne dostosowanie rozgrywki przez sztuczną inteligencję.

Więcej o:
Komentarze (2)
Polska stawia na gry wideo i ma silną pozycję w regionie. "Około 300 firm specjalizujących się w tej dziedzinie"
Zaloguj się
  • haha-to-ja

    Oceniono 2 razy 0

    "No i ??? "
    ale napisane na kolanie , ile literznaków za złotówke w agorze? no i co ile linijek obrazek luzno zwiazany z tematem???

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX