Najnowszy raport firmy analityczne App Annie dostarcza wielu ciekawych informacji na temat rynku aplikacji mobilnych. Okazuje się, że wbrew niektórym prognozom wcale się on nie kurczy. W ub. roku na świecie pobrano aż 204 mld aplikacji, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu z 2018. Za ten wynik odpowiadają głównie takie kraje, jak Chiny, Brazylia, Indonezja oraz Indie.
Raport App Anie App Anie
Z raportu "The State of Mobile 2020" wynika również, że użytkownicy smartfonów wydali w 2019 roku aż 120 mld dolarów w sklepach Google Play i Apple App Store, a za 72 procent z tej kwoty odpowiadają gry. Z kolei w przypadku aplikacji aż 96 proc. przychodów pochodziło z subskrypcji.
Średnia czasu spędzonego ze smartfonem w reku fot. App Anie
W 2019 roku spędziliśmy średnio 3 godziny i 40 minut dziennie, korzystając z aplikacji i grając w gry mobilne. To wzrost aż o 35 procent w porównaniu z rokiem 2017. Z danych App Annie wynika, że najbardziej intensywnie ze smartfonów korzystali mieszkańcy Indonezji oraz Chin.
Z raportu App Anie wynika, że na rynku mobilnym dominuje firma Marka Zuckerberga. Aplikacje z największą miesięczną liczbą użytkowników w 2019 r. to WhatsApp, Facebook i Messenger. W przypadku gier największą popularnością cieszą się z kolei PUBG MOBILE i Candy Crush Saga.
Najpopularniejsze aplikacje i gry fot. App Anie
Sytuacja wygląda bliźniaczo, gdy weźmiemy pod uwagę liczbę pobrań. Tu na podium również znajdziemy trzy aplikacje od Facebooka, a za nimi znalazł się TikTok. W przypadku gier pierwsze miejsce przypadło Free Fire, przed PUBG MOBILE oraz Subway Surfers.
Najchętniej pobierane aplikacje 2019 fot. App Anie
Najlepiej zarabiającą aplikacją w 2019 roku okazał się Tinder. Wysoko znalazł się również Netflix oraz dwie aplikacje (Tencent Video, iQIYI), która poza Chinami są praktycznie nieznane. Jeśli chodzi o gry, to najwięcej zarobili twórcy Fate, Honour of Kings i Candy Crush Saga.
Najlepiej zarabiające aplikacje 2019 Najlepiej zarabiające aplikacje 2019