W latach 2013-2017 Polkomtel naliczał użytkownikom usług Nielimitowany Internet, Bezpieczny internet oraz Pakiet non stop dodatkowe opłaty za korzystanie w internecie z usług streamingowych. Za każdą minutę oglądania filmów na Netflixie czy YouTube, a nawet za słuchanie radia on-line trzeba było dopłacić 40 groszy. Ponadto dodatkowe opłaty nie były wyszczególnione na fakturze. O naliczeniu takiej opłaty można było dowiedzieć się po analizie bilingów, gdzie widniały dodatkowo płatne usługi multimedialne. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał te działania za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
W związku z tymi działaniami UOKiK nałożył na Polkomtel karę w wysokości 50 634 687 zł. Urząd uznał, że abonenci powinni mieć dostęp do wszystkich bezpłatnych treści dostęp w ramach abonamentu, który opłacają, bez ponoszenia dodatkowych opłat, a przedsiębiorcy nie powinni nakładać ograniczeń w tej materii.
W toku postępowania potwierdziliśmy, że abonenci nie mogli w pełni korzystać z pakietu, ponieważ ponosili nieuzasadnione opłaty. Wiele osób zawierając umowę było przekonanych, że będą mogli korzystać z wykupionej transmisji danych
- mówi Marek Niechciał, Prezes UOKiK. Postępowanie przeciwko operatorowi rozpoczęło się w grudniu 2018 roku. Oprócz kary przedsiębiorstwo musi w mediach społecznościowych i na swojej stronie internetowej opublikować oświadczenie zawierające link do rozstrzygnięcia urzędu. Decyzja podjęta przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nie jest jednak prawomocna i Polkomtel może się od niej odwołać do sądu.