BILKOM to internetowa usługa PKP, która pozwala na zakup biletów u następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Wielkopolskie oraz Koleje Małopolskie. Strona internetowa usługi lub aplikacja mobilna są też jedynym miejscem gdzie można kupić Wspólny Bilet na przejazdy liniami powyższych przewoźników.
PKP ma zamiar rozwijać aplikację, tak by ostatecznie oferowała usługę w formie "od drzwi do drzwi", poprzez umożliwienie zakupu nie tylko biletów kolejowych, ale również autobusowych i lotniczych. Ponadto w przyszłości BILKOM miałby również oferować usługę car-sharingu, której testy mają rozpocząć się jeszcze w tym półroczu. Zanim to jednak nastąpi, PKP testuje już inną funkcję.
Jej testy rozpoczęły się pod koniec stycznia. Osoby kupujące bilet przez BILKOM, otrzymają powiadomienie mailowe lub SMS-owe na temat opóźnienia konkretnego pociągu, którym będą podróżować. Informacja przyjdzie, jeśli opóźnienie wynosi więcej niż pięć minuty. Pasażerowie będą informowani również o innych trudnościach na trasie przejazdu pociągu. Nowa funkcja nie działa jednak w przypadku zakupu w kasie biletowej, ponieważ nie ma tam obowiązku podawania danych kontaktowych.
PKP w ostatnich miesiącach stawia na rozwój oraz zwiększenie zysków. Na początku roku spółka poinformowała, że w II klasie kawa i herbata nie będą już darmowe. Z kolei w listopadzie, PKP wprowadziło możliwość wyboru miejsca w pociągu.