Popularność telewizji w Chinach gwałtownie wzrosła. Chińskie media: to przez koronawirusa

Chińczycy zmagają się z koronawirusem, co odbija się na popularności telewizji w ich kraju. Jak wynika z analiz, mieszkańcy Chin włączają telewizory częściej niż rok temu i korzystają z nich dłużej.

Chińskie media donoszą, że oglądalność telewizji w Państwie Środka w ostatnim czasie gwałtownie wzrosła. Z analiz wykonanych przez firmę Aowei Cloud wynika, że ogólny wskaźnik częstotliwości włączania telewizorów SmartTV w Chinach wzrósł w czasie obchodów Chińskiego Nowego Roku (wolne od pracy są dni 25-27 stycznia). Był on o 11 proc. wyższy niż w tym samym okresie w poprzednich latach.

Chińczycy korzystali z telewizorów częściej i dłużej 

Wzrost popularności widać jeszcze lepiej w przypadku pozostałych wskaźników. Aż 70 proc. więcej gospodarstw domowych korzystała z inteligentnych telewizorów w czasie ostatniego Chińskiego Nowego Roku przez 5 dni z rzędu. Gdy weźmiemy pod uwagę 10 kolejnych dni, wzrost ten wynosi 43 proc.

Wzrósł także czas, jaki chińskie rodziny poświęcały na oglądanie telewizji. Podczas tradycyjnego w tym okresie w Chinach 7-dniowego urlopu odsetek użytkowników, którzy mieli telewizory włączone przez cały ten czas był o 12,4 proc. wyższy niż rok wcześniej. W połowie ogólnej liczby domów telewizor był włączany każdego ranka po obudzeniu się.

Opustoszałe ulice w PekinieOpustoszałe ulice w Pekinie Fot. Andy Wong / AP Photo

To efekt koronawirusa?

Obchody Chińskiego Nowego Roku zbiegły się w tym roku w czasie z wybuchem epidemii koronawirusa, dlatego wielu Chińczyków było zmuszonych wydłużyć swoje urlopy. W niektórych miastach, takich jak Wuhan, mieszkańcy niemal w ogóle nie opuszczają domów, co doskonale widać w statystykach korzystania z telewizorów.

Jak tłumaczy serwis Gizmochina, wielu Chińczyków nie planowało tak długiej przerwy od pracy i nie potrafiło zorganizować sobie innych zajęć w czasie wymuszonego urlopu u swoich rodzin.

Więcej o: