GOG to polska platforma sprzedaży gier, jedna z największych na rynku obok Steam czy Epic Games Store. Sklep właśnie zmienił swoją dobrowolną politykę zwrotów. Firma, jak czytamy na stronie GOG, chce docenić swoich klientów i to, że "grają fair".
W komunikacie możemy przeczytać, że zmiana była możliwa, dzięki temu, że klienci GOG szanują czas i ciężką pracę, którą twórcy gier wkładają ich w produkcję:
W GOG wierzymy, że gracze powinni być zawsze na pierwszym miejscu. Dlatego każdy z elementów naszego sklepu i ekosystemu został stworzony z myślą o Was, szczególnie jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa zakupów i Waszego zadowolenia. Najnowsza aktualizacja dobrowolnej polityki zwrotów jest kolejnym z elementów tej układanki. Można ją podsumować jednym zdaniem: od teraz możecie otrzymać pełny zwrot, do 30 dni od daty zakupu produktu, nawet jeśli gra została pobrana i uruchomiona. Właśnie tak.
GOG dodaje, że monitoruje cały czas skutki tej zmiany, chcąc się upewnić, że nie jest ona wykorzystywana na szkodę twórców. Przy zwrocie gry cyfrowy sklep oferuje zamianę środków na doładowanie portfela GOG lub zwrot pieniędzy. W zależności od banku i metody płatności, zwrot pieniężny może potrwać kilka dni roboczych, ale w przypadku metody paysafecard, SOFORT oraz GiroPay może wydłużyć się do paru tygodni.
W przypadku produkcji kupionych w preorderze, zwrotu można dokonać przez cały okres przedsprzedażowy i do 30 dni po premierze. Na zwroty nie ma limitu, ale GOG może ich odmówić w poszczególnych przypadkach. Nie można też zwrócić samej dodatkowej zawartości i DLC (downloadable content) do gry, a jedynie cały pakiet.