iPhone wyświetli reklamy w powiadomieniach. Apple zmienia swoją politykę

Apple wprowadza poważną zmianę w swoim systemie. Od teraz aplikacje będą mogły na iPhonie wysyłać powiadomienia z reklamami z oferty danego programu. Na to trzeba jednak będzie wyrazić zgodę.

Apple dopiero co zawarło ugodę, wedle której będzie musiało zapłacić od 310 do 500 mln dolarów, za celowe spowalnianie urządzeń, bez wiedzy użytkowników. Żeby uniknąć kolejnych podobnych problemów, firma musiała dokonać innej poważnej zmiany. Od jakiegoś czasu Apple wyświetlało w powiadomieniach reklamy, mimo że wcześniej walczyło z takimi praktykami. W związku z tym paradoksem, firma narażała się na oskarżenie o wykorzystanie przewagi, jaką jest reklamowanie własnych produktów i usług przez powiadomienia, a jednoczesny zakaz takich praktyk firmom trzecim, donosi The Verge. Żeby uniknąć takich oskarżeń, Apple zdecydowało się zmienić swoją politykę. 

Zobacz wideo

iPhone wyświetli reklamy w powiadomieniach. Apple zmieniło politykę

Od teraz nie tylko Apple będzie mogło reklamować swoje produkty i usługi przez powiadomienia push. Nowa politykę pozwala wysyłać notyfikacje reklamowe wszystkim aplikacjom. Nie oznacza to jednak, że od razu zaleje was fala reklam. Żeby takowe pokazywały się w powiadomieniach, aplikacja musi spytać o zgodę użytkownika iPhone'a, a ten musi wyrazić zgodę. Wbrew pozorom, to zmiana, która może przysłużyć się użytkownikom. Wiele aplikacji, to programy zakupowe, którym zmiana pozwoli na wyświetlanie nowych ofert czy najlepszych promocji

Przy okazji wypłynęła też data pojawienia się aplikacji Sign in with Apple. To aplikacja, która pozwala na logowanie się w wielu usługach za pomocą Apple ID, dzięki czemu nie trzeba podawać swoich danych. Sign in with Apple ma się pojawić na iPhone'ach do 30 kwietnia

Więcej o: