PGNiG po raz kolejny jest wykorzystywane przez oszustów do ataków na klientów spółki. Na początku marca naciągacze wysyłali sfałszowane wiadomości SMS z informacją o niedopłacie i odcięciu gazu, w wypadku jej nieuregulowania. Osoby mające gaz od PGNiG muszą się jednak mieć na baczności, ponieważ to oszustwo jest znów wykorzystywane, podaje w komunikacie spółka.
PGNiG przestrzega klientów przed fałszywymi SMS-ami, w których ktoś podszywa się pod spółkę, informując o konieczności uregulowania rzekomych zaległych należności, pod groźbą odłączenia gazu w najbliższy dzień roboczy. Przykładowa treść wiadomości podana przez PGNiG:
PGNIG: Informujemy, że w związku zadłużeniem na kwotę 12,45 zł na najbliższy dzień roboczy zleciliśmy odłączenie gazu.
Uwaga, to wyłudzenie, a nie prawdziwy SMS. Sfabrykowane wiadomości wysyłane są z różnych numerów telefonów. Firma informuje, by traktować je jako SPAM i oszustwo, nie udzielać w żadnym wypadku na nie odpowiedzi, a najlepiej usunąć je ze skrzynki odbiorczej. PGNiG podjęło działania, które mają na celu uniemożliwienie dalszych oszustw za pomocą przysłanej korespondencji.
Obecnie ze strony PGNiG Obrót Detaliczny została wstrzymana wysyłka sms w zakresie windykacji. Oznacza to, że korespondencja trafiająca na telefony komórkowe dotycząca windykacji pochodzi od oszustów.
Spółka przypomina też, że oszuści wysyłają wiadomości mailowe o takiej samej treści, ze znakiem handlowym PGNiG. Różnią się one tylko adresem, z którego zostały wysłane. "Skrzynka „no-reply@epgnig.pl” nie jest kanałem komunikacji używanym przez GK PGNiG. Wszystkie oficjalne adresy mailowe Spółki są oparte na domenie pgnig.pl. Prosimy zwracać uwagę na zmiany i dodane litery w adresach, które jednoznacznie wskazują na podejrzane pochodzenie fałszywej korespondencji."
Treść fałszywych maili od oszustów podszywających się pod PGNiG fot. PGNiG