Tak będą wyglądały gry na PlayStation 5! Niewiarygodna, hiperrealistyczna grafika [WIDEO]

Tuż przed oficjalnym pokazem na Summer Game Fest, Epic Games udostępniło demo technologiczne silnika Unreal Engine 5 uruchomionego na PlayStation 5. W ten sposób przekonaliśmy się, jak będą wyglądały gry na nowej konsoli Sony, zanim została ona w ogóle oficjalnie zaprezentowana. Grafika zapiera dech w piersiach, jest niewiarygodnie hiperrealistyczna i pozwala poczuć się, jakbyśmy sami znajdowali się w prezentowanej światyni.

Potwierdziły się plotki, że podczas trwającego Summer Game Fest Epic Games pokaże silnik Unreal Engine 5 odpalony na PlayStation 5. Studio zdecydowało się to zrobić jeszcze przed oficjalną prezentacją. Do sieci trafiły dwa wideo, które pokazują możliwości PlayStation 5 w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że nie jest to renderowane wideo na silniku. W ten sposób będą wyglądały gry na PlayStation 5 w trakcie rozgrywki, nie w przerywnikach. Trzeba przyznać, że demo o nazwie "Lumen in the Land of Nanite" robi niesamowite wrażenie. 

 

Unreal Engine to jeden z najpopularniejszych i najważniejszych silników w historii gier, na którym stworzono dziesiątki, jeśli nie setki legendarnych gier. Nowa wersja 5 zawiera wiele nowych funkcji, które pozwalają generować jeszcze lepszą grafikę. Część z nich, jak usprawnienia Niagara VFX, fizyka destrukcji czy poprawki animacji i dźwięku, dostępne są już dla Unreal Engine 4.25. Pełną prezentację Epic zamieścił pod TYM adresem. 

 

Wcześniej donosiliśmy, że przedsmak tego jak będą wyglądały gry na konsolach nowej generacji, dało Digital Dreams, korzystając z moda do GTA 5. Nikt się nie spodziewał, że tak szybko będzie można porównać to z faktyczną grafiką na PlayStation 5.

Unreal Engine 5 pozwala osiągnąć takie efekt dzięki zastosowaniu kilku technologii. Pierwszą z nich jest Dynamic Globall Illumination, która umożliwia natychmiastowe, dynamicznie oświetlenie otoczenia w czasie rzeczywistym. Ten system nazwano Lumen. Druga kluczowa technologia to Nanite, która pozwala na renderowanie milionów trójkątów naraz. Virtual texturing umożliwia generowanie tekstur w rozdzielczości 8K, dzięki czemu możliwe było użycie dużo lepszych tekstur stosowanych w filmach, niż te z gier. Na każdej klatce wideo są miliardy trójkątów wielkości jednego piksela, zapewniające tak zwalającą z nóg grafikę.

Ponadto Unreal Engine umożliwia doskonałe odwzorowanie dźwięku przestrzeni, w których znajduje się bohater, co zapewnia większą immersję w rozgrywkę. W prezentowanym wideo zastosowano prawdziwe echo jaskini. 

Zobacz wideo Nowa generacja konsol - dlaczego warto na nie czekać?

Gameplay z rozgrywki na PlayStation 5 już jest. Epic wyprzedził Sony

Pokaz Epic Games wyprzedził Sony, które wciąż oficjalnie nie zaprezentowało PS5. Japońska firma bardzo ostrożnie i powoli ujawnia kolejne informacje o PlayStation 5. Wciąż nie wiadomo dokładnie, kiedy firma pokaże konsolę, ale po raz kolejny potwierdzono, że mimo trwającego kryzysu premiera konsoli się nie opóźni i odbędzie się w okresie świątecznym bieżącego roku. 

Więcej o:
Komentarze (65)
Tak będą wyglądały gry na PlayStation 5! Niewiarygodna, hiperrealistyczna grafika [WIDEO] UNREAL ENGINE 5 Epic games
Zaloguj się
  • gryflon

    Oceniono 36 razy 20

    Problem w tym że gry to nie sama grafika. Nawet najlepsza nie zastąpi fabuły i tzw grywalności.

  • kwiatpatologii

    Oceniono 19 razy 13

    "niewiarygodnie hiperrealistyczna"
    "setki legendarnych gier"

    Ultra epickie.

  • bialywywiad

    Oceniono 10 razy 10

    No i co? Postać porusza się w tym świecie jak klocek.

  • baramboo

    Oceniono 8 razy 8

    „Na każdej klatce wideo są miliardy trójkątów wielkości jednego piksela, zapewniające tak zwalając z nóg grafikę.”
    WTF?

  • kajotgw

    Oceniono 7 razy 7

    Czy google translator dostanie prowizję za artykuł?
    Jeden akapit:
    Ponadto Unreal Engine umożliwia doskonałe odwzorowanie dźwięku przestrzeni, w których znajduje się bohater, co zapewnia większą immersję w rozgrywkę. W prezentowanym wideo zastosowano prawdziwe echo jaskini, a z kolei dźwięk nietoperzy został wygenerowany dzięki systemowi efektów dźwiękowych Niagara. Dzięki niemu poszczególne części dźwięku mogą ze sobą "rozmawiać".
    dźwięku przestrzeni -> dźwięku przestrzennego
    immersję w rozgrywkę -> zanurzenie w świat gry
    echo jaskini (prawdziwe!), dźwięki nietoperzy - szkoda gadać
    Ostatnie zdanie - kompletnie bez sensu. Wg. źródeł system Niagara dotyczy efektów wizualnych... Niagara VFX (the system which created the bats in the demo)

    Zmieniłem zdanie... nawet google translator by takiego gniota nie puścił...

  • krystian.calvo

    Oceniono 7 razy 7

    o kurcze, tak szybkiej reakcji sie nie spodziewalem :) milo ze przynajmniej w dziale tech ktos tam robi co trzeba, a nie walczy z ostym cieniem mgly :) pozdrawiam

  • farcry3

    Oceniono 7 razy 5

    Grafika coraz lepsza, ale niestety gry stają się nudne, sztampowe i bez klimatu. Nie mają tego czegoś , co mają stare gry np. half-life. To jak z filmami: jest mnóstwo starych, czarno-białych filmów kręconych bez współczesnej technologii a mimo to biją te dzisiejsze , tasiemcowo i sztampowo robione filmy z efektami i bajerami.

  • com4tee

    Oceniono 4 razy 4

    Autor tego tłumaczenia spał na lekcjach, dodatkowo jest chory psychicznie. Cenie dobre dziennikarstwo.

  • waapi

    Oceniono 4 razy 4

    oczy nadal martwe

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX