Użytkownicy aplikacji komunikatora Facebooka mogli się zdziwić po ponownym jej zainstalowaniu. W ostatnich dniach zmianie uległo logo Messengera - nadal jest to dymek czatu z błyskawicą, ale kolorystyka zamiast błękitnej jest fioletowo-niebieskim gradientem.
Nowa kolorystyka aplikacji przypomina barwy Instagrama. Jest to zabieg celowy ze strony Facebooka, gdyż 30 września rozpoczęła się kooperacja pomiędzy dwiema aplikacjami. Wkrótce dołączyć ma do nich także WhatsApp.
"Wiadomości i połączenia od znajomych i rodziny korzystających z Instagrama pozostaną w Twojej aplikacji Instagram. Główna zmiana polega na tym, że osoby korzystające z aplikacji Messenger mogą teraz kontaktować się z Tobą na Instagramie bez konieczności pobierania nowej aplikacji i odwrotnie" - napisali 30 września w poście na Facebooku prezes Instagrama Adam Mosseri oraz wiceprezes Facebook Messenger Stan Chudovsky.
Nowe logo to nie jedyna zmiana, jaka pojawi się w Messengerze w najbliższym czasie. Do nowości zaliczamy m.in. nowe naklejki i kolory czatu oraz animacje. Wprowadzony zostanie także tryb znikania (wiadomości będą niewidoczne po ich zobaczeniu bądź zamknięciu czatu), możliwość wspólnego oglądania programów wideo podczas rozmowy przez kamerkę czy opcja sterowania wiadomościami (będzie można zaznaczyć, którzy użytkownicy nie będą mogli się z nami komunikować).
Messenger w nowym kolorze pojawi się po zaktualizowaniu aplikacji. Można to zrobić w sklepie Play. Nowe opcje będą wprowadzane w kilku częściach. Najnowsza aktualizacja wprowadziła dostęp do większej liczby reakcji oraz zmianę motywów. Wspólny czat Messengera z Instagramem zostanie wprowadzony wkrótce w Stanach Zjednoczonych.