Facebook poinformował, że rozpoczął testy nowego formatu fanpage'y. Póki co, będzie to dotyczyło tylko niektórych stron, ale zmiany są poważne. Zgodnie z zapowiedziami przemodelowane strony mają osobom publicznym i twórcom ułatwić budowanie społeczności oraz osiąganie założonych celów biznesowych, informuje portal. Zmiany będą stopniowo wdrażane na wszystkich fanpage'ach w najbliższych miesiącach.
Najbardziej znaczącą zmianą jest pozbycie się przycisku "Lubię to" ze Stron na Facebooku oraz licznika tych polubień. Zamiast tego, nacisk zostanie położony na obserwujących danego artystę, sportowca czy profil marki. To dość logiczny ruch, bo wiele stron zbiera polubienia, ale nie przekłada się to na interakcję z użytkownikami portalu. Obserwujący, w przeciwieństwie do lubiących, mogą otrzymywać aktualności ze stron, co pomoże budować społeczność wokół profilu.
Kolejnym element, który ma pogłębić interakcje, jest nowy format sesji Q&A, czyli Pytań i Odpowiedzi. Jak go zorganizować, Facebook tłumaczy w swoim poradniku. Sesje będę miały postać tekstową.
Łatwiej ma być także zdobyć nowych obserwujących, dzięki przebudowanemu News Feedowi. Strony mogą od teraz wyszukiwać i dołączać do konwersacji, śledzić trendy i angażować się w relacje z fanami. W sekcji komentarzy wypowiedzi fanpage'y będą widoczne na samej górze. Pojawi się także możliwość rozpoczęcia obserwowania strony z poziomu komentarzy i rekomendacji. Przebudowany News Feed będzie też sugerował Stronom inne profile osób publicznych, fanpage, grupy i treści powiązane z profilem.
Zmian jest więcej. Facebook ułatwi przechodzenie między profilem prywatnym a prowadzoną przez niego stroną. Bardziej widoczne mają być też opisy fanpage'y, ich posty i inne ważne informacje. Dodano do stron także więcej narzędzi do zarządzania. Dla przykładu Facebook podaje możliwość przyznawania różnych poziomów dostępu do treści przeznaczonych dla różnych grup.
Firma zapowiada, że chce uczynić Facebooka miejscem bezpiecznym dla użytkowników. W związku z tym poprawiono możliwości wykrywania niedozwolonych na portalu aktywności, w tym mowy nienawiści, przemocy, treści seksualnych i spamu. Firma poprawia widoczność odznak autentyczności, które pozwalają zweryfikować, czy dany post lub komentarz, pochodzi z prawdziwego profilu. Komentarze zweryfikowanych stron będą wyświetlały się wyżej i będą widoczne w News Feedzie.