Cyberpunk 2077. CD Projekt publikuje film z przeprosinami. "Nie doceniliśmy tego wyzwania"

Daniel Maikowski
W sieci pojawił się kilkuminutowy film, na którym współzałożyciel CD Projektu, Marcin Iwiński, wyjaśnia, dlaczego konsolowa wersja Cyberpunka 2077 nie sprostała oczekiwaniom graczy i samych twórców. "Nie doceniliśmy tego wyzwania" - przyznaje.

Od premiery Cyberpunka 2077 minął już ponad miesiąc, a studio CD Projekt RED wciąż musi mierzyć się z poważnymi wizerunkowymi problemami. Choć gra w wersji na PC-ty spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony recenzentów i graczy, to jednak opinie o edycji na konsole były zgoła odmienne. Błędy, puste ulice Night City, spadek liczby klatek  i graficzny downgrade  - to tylko najważniejsze problemy, na które napotykały osoby grające w Cyberpunka 2077 na konsolach PS4  i Xbox One.

Zobacz wideo Jak pracuje się z Keanu Reevesem? Opowiada twórca Cyberpunka

Kilka dni po premierze CD Projekt opublikował komunikat, w którym przeprosił graczy za problemy z Cyberpunkiem. Firma obiecała również szereg aktualizacji, które naprawią błędy utrudniające rozgrywkę. Część z nich już się pojawiła, a tytuł działa na PS4 i Xbox One zdecydowanie lepiej.

Cyberpunk publikuje emocjonalne wideo. Marcin Iwiński przeprasza

Teraz głos w sprawie problemów z grą postanowił zabrać Marcin Iwiński, jeden ze założycieli CD Projektu, a także główny akcjonariusz spółki. Na kanale Cyberpunka 2077 w serwisie YouTube pojawił się film, na którym Iwiński przeprasza za stan techniczny konsolowej edycji gry.

Pomimo pozytywnych recenzji na PC, wersja konsolowa Cyberpunka 2077 nie osiągnęła standardu jakości, w jaki celowaliśmy

Iwiński apeluje przy tym, aby gracze nie przelewali swojego rozczarowania na zespół programistów.

 
Nasz zespół to niezwykle utalentowane i ciężko pracujące osoby, a ostateczne decyzje podejmowane są przeze mnie i zarząd

- wyjaśnia.

Marcin Iwiński opisuje również pokrótce przebieg prac nad grą. Tłumaczy, że punktem wyjścia była wersja na komputery PC, a przeniesienie gry na konsole PS4 i Xbox One okazało się znacznie trudniejsze, niż początkowo zakładano. "Nie doceniliśmy tego wyzwania" - przyznaje.

Każdy dodatkowy dzień pracy przed premierą pozwalał nam uzyskiwać widoczną poprawę, dlatego edycję na konsole zaczęliśmy rozsyłać dopiero 8 grudnia, czyli później niż pierwotnie zamierzaliśmy.

- tłumaczy Iwiński.

Cyberpunk 2077Cyberpunk 2077 fot. CD Projekt

Co istotne, CD Projekt podtrzymuje swoje dotychczasowe plany dotyczące dalszego rozwoju produkcji. W ciągu najbliższych dni ma pojawić się pierwsza duża aktualizacja (Patch 1.1), która ma w znaczący sposób poprawić działania gry. Kilka tygodni później opublikowany zostani Patch 1.2.

Następnie gracze mają otrzymać obiecane wcześniej darmowe aktualizacje (DLC), a w drugiej połowie roku pojawi się wyczekiwana przez wielu aktualizacja gry dla konsol Xbox Series X i PlayStation 5.

Opublikowane przez CD Projekt wideo jest częścią akcji "Nasza obietnica zapewnienia jakości" (Our Commitment to Quality). W jej ramach na oficjalnej stronie gry pojawiło się również oświadczenie o nastepującej treści:

Zobowiązujemy się do naprawy błędów i problemów z grą i będziemy kontynuować prace nad poprawkami dla Cyberpunka 2077 w kolejnych aktualizacjach, tak abyście mogli cieszyć się grą niezależnie od platformy

Na tej stronie można znaleźć specjalną sekcję Q&A, w której studio odpowiada na pytania graczy.

UOKiK przygląda się Cyberpunkowi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) kilka dni temu  poinformował, że chce sprawdzić, jak przebiegają prace nad poprawkami do Cyberpunka 2077. UOKiK zbada również, czy CD Projekt pomaga przy reklamacjach wnoszonych przez niezadowolonych klientów.

Występujemy do przedsiębiorcy o wyjaśnienia problemów z grą i działań przez niego podjętych. Sprawdzimy, jak producent pracuje nad wprowadzaniem poprawek czy rozwiązaniem trudności uniemożliwiających grę na różnych konsolach, ale także jak zamierza działać w stosunku do osób, które złożyły reklamacje i są niezadowolone z zakupu w związku z brakiem możliwości odtworzenia gry na posiadanym sprzęcie mimo wcześniejszych zapewnień producenta

- wyjaśniła rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch, w rozmowie z "DGP".

Pod koniec ub. roku CD Projekt informował, że sprzedaż Cyberpunka 2077 do 20 grudnia szacowana była na ponad 13 mln egzemplarzy, , z uwzględnieniem zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez spółkę.