Patch 1.1, to pierwsza z dwóch dużych aktualizacji do Cyberpunka 2077, których wydanie studio CD Projekt RED zapowiedziały jeszcze w grudniu ubiegłego roku. Aktualizacja jest już dostępna dla wszystkich wersji tytułu - na komputery PC, a także na konsole PlayStation i Xbox.
W tej aktualizacji skupiliśmy się na poprawie stabilności. Będziemy kontynuować tę pracę w patchu 1.2 i innych nadchodzących aktualizacjach. Jednocześnie będziemy nadal naprawiać napotkane błędy i słuchać Waszych opinii na temat tego, jak poprawić ogólne wrażenia z gry
- poinformowali twórcy.
Cyberpunk 2077 fot. CD Projekt
Póki co, Patch 1.1 spotkał się z mieszanym odbiorem ze strony graczy Niektórzy zwracają uwagą na poprawę płynności rozgrywki (liczba wyświetlanych klatek na sekundę) oraz stabilności - glównie na konsolach PlayStation 4 i 5, gdzie wcześniej - na skutek błędów - gra notorycznie się zawieszała.
Inni podkreślają, że liczba rzeczywistych poprawek nie jest wcale imponująca, a gra nadal zmaga się z poważnymi technicznymi bolączkami. Chodzi np. o fatalnie zaimplementowane AI. Co gorsza, już po aktualizacji w głównym wątku fabularnym pojawił się błąd, który - w przypadku niektórych osób - uniemożliwia nawet ukończenie gry. Dobra wiadomość jest taka, ze CD Projekt już pracuje nad kolejną łatką (Patch 1.2), która do graczy ma trafić jeszcze w lutym.
Choć twórcy Cyberpunka 2077 nie mieli w ostatnim czasie zbyt wiele powodów do radości, to jednak humory z całą pewnością poprawił im najnowszy raport firmy SuperData, która analizuje sytuacją na rynku cyfrowej dystrybucji gier. Okazuje się, że Cyberpunk 2077 nie tylko okazał się najlepiej sprzedającym się cyfrowym produktem w grudniu ub. roku, ale pobił przy tym wszystkie dotychczasowe rekordy tej branży.
Cyberpunk 2077 zaliczył najlepszy debiut wszech czasów, biorąc pod uwagę przychody uzyskane z cyfrowej sprzedaży i sprzedanych cyfrowych kopii gry na poziomie 10,2 mln sztuk. Udana kampania marketingowa oraz reputacja firmy zbudowana Wiedźminem 3 wytworzyła na tyle duże hype, iż CD Projekt pobił wszelkie rekordy. I to pomimo całej gamy problemów z wydajnością gry na konsolach, glitchami oraz bezterminowym usunięciem gry z PlayStation Store.
- czytamy w raporcie SuperData. Analitycy podkreślają, że liczba 10,2 mln sprzedanych cyfrowych egzemplarzy gry obejmuje również dokonane zwroty, które nie miały istotnego wpływu na ogólną sprzedaż gry. Pierwsza dziesiątka najlepiej sprzedających się cyfrowych gier w grudniu prezentuje się następująco:
PC
Konsole
Cyberpunk 2077, który premierę miał w grudniu 2020 r., zebrał świetne recenzje wśród recenzentów, którzy testowali wersję gry na PC-ty. Niestety szybko okazało się, że gra działa znacznie gorzej na konsolach. Błędy, puste ulice Night City, spadek płynności animacji czy znaczący graficzny downgrade - to najpoważniejsze zarzuty ze strony graczy, którzy nie kryli swojego rozczarowania.
Kilka dni po premierze firmy CD Projekt i Sony podjęły decyzję o wycofaniu gry z PlayStation Store. Mimo że od tego czasu minął już ponad miesiąc gra wciąż nie jest dostępna w sklepie Sony. Możliwe, że tytuł powróci do niego dopiero w lutym, gdy CD Projekt udostępni Patch 1.2.