Koniec ze współdzieleniem kont na Netfliksie? Serwis testuje blokowanie takich użytkowników

Osoby współdzielące konta na Netfliksie mogą mieć niebawem problem z dostępem do serwisu. Wygląda na to, że włodarze platformy zmienili zdanie i zaczęli walkę z osobami, które chcą zaoszczędzić na kosztownym abonamencie.
Zobacz wideo Aplikacje VOD - ułatwią oglądanie filmów i seriali na smartfonie

Współdzielenie konta na Netfliksie to zjawisko, o którym słyszał chyba każdy. Plany taryfowe dające dostęp do filmów i seriali w dobrej jakości do tanich nie należą, dlatego wiele osób udostępnia hasła do swojego konta rodzinie lub znajomym i razem z nimi zrzuca się na abonament.

Netflix będzie walczył ze współdzieleniem kont?

Taka praktyka nie jest do końca zgodna z regulaminem. Serwis w najdroższym pakiecie pozwala co prawda na oglądanie materiałów nawet w cztery osoby jednocześnie, jednak pod warunkiem, że zamieszkują one jedno gospodarstwo domowe. Tajemnicą poliszynela jest to, że spora część użytkowników dzieli konta z osobami, z którymi nie mieszka.

O procederze doskonale wie też sam Netflix, jednak do tej pory zwyczajnie przymykał na to oko. W efekcie mało kto przejmował się zapisami w oficjalnych warunkach korzystania z platformy. Najwyraźniej jednak włodarze Netfliksa doszli do wniosku, że najwyższa pora ukrócić to zjawisko.

Jak donosi serwis GammaWire, u niektórych użytkowników z USA na ekranach zaczęły pojawiać się komunikaty ostrzegawcze o treści "Jeśli nie mieszkasz z właścicielem tego konta, potrzebujesz własnego, aby kontynuować oglądanie".

Serwis informuje w nich, że konieczne jest posiadanie własnego konta i zachęca do jego założenia oferując 30-dniowy okres próbny za darmo (i to pomimo, że opcja darmowego przetestowania platformy została wycofana już jakiś czas temu). Jeśli osoba oglądająca jest jednocześnie właścicielem konta, ma możliwość odblokowania go poprzez wypisanie kodu weryfikacyjnego wysłanego na adres e-mail lub poprzez SMS.

Na razie to tylko test

Rzecznik Netfliksa w rozmowie z serwisem The Streamable potwierdził, że pojawiające się komunikaty to jeden z wielu testów, które prowadzi platforma. Ma on pokazać, czy "osoby korzystające z kont Netfliksa są do tego upoważnione".

Co ciekawe serwis pozwala ominąć blokadę poprzez kliknięcie przycisku "Zweryfikuj później". I jak na razie przywraca to pełny dostęp do platformy. Nie jest jasne, czy takie rozwiązanie zostanie wkrótce wprowadzone w życie i czy kiedykolwiek pojawi się również w Polsce.

Nie wiadomo też, w jaki sposób Netflix wybiera osoby, które muszą zweryfikować swoje konta. Z platformy możemy korzystać przecież z dowolnego miejsca, pomimo że mieszkamy z właścicielem konta.