Nowy kierunek na poznańskim uniwersytecie. Rusza groznawstwo. To pierwszy taki eksperyment w Polsce

Powstał nowy kierunek dla pasjonatów gier komputerowych - groznawstwo. O uruchomieniu kierunku poinformował we wtorek Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza. "To jedyny taki kierunek w Polsce, powstały z myślą o Was i Waszych zainteresowaniach" - czytamy w komunikacie instytutu.

"Groznawstwo adresowane jest do osób pasjonujących się grami wideo, Second Life, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, a także do osób zainteresowanych szeroko rozumianą kulturą medialną" - czytamy w komunikacie Instytutu Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM.

Zobacz wideo Nie tylko Wiedźmin 3 i CD Projekt. Polskie gry robią furorę na świecie [TOPtech]

Groznawstwo - nowy kierunek na poznańskim uniwersytecie rusza już od przyszłego semestru.

Na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu powstanie nowy kierunek - groznawstwo. "To już oficjalne! W roku akademickim 2021/2022 Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM uruchamia całkowicie nowy kierunek studiów licencjackich - GROZNAWSTWO!" - czytamy na Facebooku instytutu.

"To jedyny taki kierunek w Polsce, powstały z myślą o Was i Waszych zainteresowaniach, a także z uwzględnieniem potrzeb rynku pracy, kompleksowo kształcący w zakresie gier cyfrowych" - wyjaśnia instytut.

Na groznawstwo co roku dostanie się tylko 30 maturzystów

"Groznawstwo jest kierunkiem studiów, który pokazuje, iż wiedza humanistyczna, a szczególnie literaturoznawcza i filmoznawcza, jest konieczna w opisie i wyjaśnianiu świata, którego granice wyznacza język, wyobraźnia i technologie cyfrowe" - czytamy o nowym kierunku w komunikacie instytutu. Na groznawstwo co roku będzie mogło się dostać tylko 30 maturzystów. W programie studiów znalazły się takie zajęcia jak: analiza gier wideo, krytyka i publicystyka gier wideo, wprowadzenie do testowania gier czy organizacja produkcji gier wideo.

Program studiów został zaplanowany, w taki sposób, aby po ich zakończeniu absolwenci mogli aplikować na stanowiska:

  • "w studiach deweloperskich zajmujących się produkcją gier, na stanowiskach takich, jak: social media specialist, organizator produkcji, tester gier;
  • w firmach zajmujących się produkcją wydarzeń transmedialnych;
  • w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) i nowych mediów (Internet, social media); 
  • w instytucjach publicznych i kulturalnych promujących polski digitalny biznes;
  • w nowoczesnych laboratoriach medialnych zajmujących się animacją kultury cyfrowej i interaktywnej; organizacją konwentów gier wideo oraz game jamów;
  • w firmach zajmujących się analizą trendów kulturowych, badaniem zasięgów gier wideo, badaniem zasobów sieciowych itp.;
  • w firmach i instytucjach zajmujących się promocją mediów, w charakterze doradcy ds. mediów digitalnych, w tym z obszaru VR".

 Akademia Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej otwiera kierunek E-sport

Na Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej od 2021 roku będzie można rozpocząć studia licencjackie na kierunku E-sport. - E-sport połączy aktywność fizyczną z nowoczesną technologią - powiedział na antenie Radia Lublin profesor Hubert Makaruk, dziekan Wydziału Wychowania Fizycznego i Zdrowia. Dodał, że absolwent tego kierunku "będzie mógł być zawodnikiem, trenerem, menedżerem, który zarządza przedsięwzięciami sportowymi, bądź też edukatorem, bo coraz częściej zdarza się, że e-sport wchodzi do szkół".

Więcej o: