Netflix to najpopularniejszy serwis VOD na świecie. Nie inaczej jest w Polsce. W lutym na chwilę tron oddał platformie player.pl, ale w marcu i kwietniu wrócił już na swoje miejsce. Netflix zaliczył jednak najgorszy miesiąc w tym roku i po raz pierwszy miał mniej niż 6 mln użytkowników w Polsce. Według danych Gemius/PBI, na które powołuje się bankier.pl, w kwietniu Netfliksa opłacało 5 933 736 Polaków, co stanowi 20,3 proc. rynku. Z platformy odpłynęło niemal 900 tys. użytkowników.
Drugie miejsce okupuje player.pl z 3 677 400 subskrybentami (12,6 proc. rynku), który stracił 450 tys. abonentów. Podium domyka cda.pl premium, które opłaca 3 566 592 osób.
Kolejne miejsca to:
Odpływ użytkowników z Netfliksa czy player.pl następuje w dużej mierze do innych platform VOD. Najwięcej zyskały Canal+, którego w kwietniu zaczęło subskrybować kolejne 421 tys. osób, co pozwoliło przekroczyć milion użytkowników. Tak duży skok może wiązać się z premierą polskiego serialu wysokobudżetowego "Klangor".
HBO Go zyskało 365,4 tys. nowych abonentów. Amazon Prime Video zanotował imponujący wzrost o mniej więcej 50 proc. użytkowników. 356 tys. nowych abonentów pomogło usłudze przekroczyć milion użytkowników w Polsce.
Dużo wskazuje na to, że jesienią ranking serwisów VOD będzie wyglądał zupełnie inaczej. Premierę wtedy ma mieć Disney+ oraz HBO Max. Ten drugi serwis zastąpi HBO Go, więc to wejście do polski Disney+ może naprawdę namieszać. Platforma szturmem podbiła cały świat. W marcu Disney+ zgromadził 100 mln użytkowników, czego dokonał ledwie półtora roku po starcie. Netflix ma około 200 mln abonentów i na rynku VOD działa od 2007 roku.