Więcej technologicznych newsów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Za pomysłem zmiany nazwy firmy ma stać sam Mark Zuckerberg, założyciel i szef Facebooka. Jak pisze The Verge, ma być to sposób na podkreślenie nowego kierunku, w którym zmierza gigant branży technologicznej. Przypomnijmy, że kilka tygodni temu Zuckerberg ogłosił plany stworzenia "metaverse" - koncepcji wirtualnego wszechświata, który łączy rzeczywistość fizyczną z wirtualną. Nowa platforma miałaby skupiać osoby z całego świata, które mogłyby wchodzić ze sobą w różne interakcje.
Będziesz mógł spędzać czas ze znajomymi, pracować, bawić się, uczyć się, robić zakupy, tworzyć i nie tylko. Niekoniecznie chodzi o spędzanie większej ilości czasu online - chodzi o to, aby czas, który spędzasz online, był bardziej znaczący
- wyjaśnia pomysł sam Facebook.
Powstanie "metaverse" oznacza, że Facebook, jako portal społecznościowy, będzie tylko jednym (choć wciąż najważniejszym) z produktów oferowanych przez koncern. Zresztą, już tak jest. Obok Facebooka firma ma w portfolio m.in. komunikator WhatsApp, serwis Instagram, a także Oculusa - producenta gogli wirtualnej rzeczywistości.
Jak wynika z ustaleń The Verge, sam portal społecznościowy zachowa swoją nazwę. Zmieni się za to nazwa całej firmy. Facebook chce więc pójść drogą Google'a, który kilka lat temu również dokonał wielkiego rebrandingu, skupiając wszystkie swoje biznesy pod wspólną nazwą Alphabet.
Co ciekawe, sensacyjne plan Marka Zuckerberga ma zostać ogłoszony jeszcze w tym miesiącu - 28 października podczas dorocznej konferencji Connect. Nowa nazwa Facebooka ma być w tym momencie jednym z najpilniej strzeżonych sekretów i zna ją jedynie bardzo wąskie grono najważniejszych osób w firmie.
Jak ustalił The Verge, nowa nazwa może mieć coś wspólnego ze słowem "Horizon" - tak do niedawna nazywała się tworzona przez firmę aplikacja do spotkań w wirtualnej rzeczywistości, którą ostatecznie przemianowano jednak na Horizon Workrooms.
Nie komentujemy plotek ani spekulacji
- napisał Facebook w krótkim oświadczeniu skierowanym do mediów.
Pod koniec września br., Facebook poinformował o zainwestowaniu 50 mln dolarów w "metaverse", aby upewnić się, że nowy cyberświat będzie powstawał "w sposób odpowiedzialny". Firma podkreśliła, że prace nad wieloma elementami nowej platformy zostaną ukończone w ciągu 10-15 lat.
W związku z budową "metaverse" kilka dni temu Facebook ogłosił, że w ciągu pięciu najbliższych lat chce stworzyć 10 tys. nowych miejsc pracy w Unii Europejskiej.