Sony konsekwentnie nabierało jednak wody w usta i unikało poruszania tematu. Do czasu. Japończycy właśnie zapowiedzieli uruchomienie nowej usługi, która ma stanowić połączenie abonamentów PlayStation Plus oraz PlayStation Now (ten drugi nigdy nie zawitał oficjalnie do Polski).
W nowym PlayStation Plus skupiamy się na dostarczaniu atrakcyjnej usługi subskrypcji gier z wyselekcjonowaną zawartością od naszego zespołu PlayStation Studios i naszych partnerów zewnętrznych. Nowa, lepsza oferta PlayStation Plus pozwoli naszym fanom odkrywać i korzystać z większej ilości materiałów niż kiedykolwiek wcześniej, a także pogłębi ich więź ze społecznością PlayStation poprzez wspólne doświadczenia.
- podkreślił Jim Ryan, szef Sony Interactive Entertainment.
Nowa usługa subskrypcyjna Sony zostanie uruchomiona w czerwcu i pojawi się w kilku wariantach. Pierwszy (PlayStation Plus Essential) będzie oferował korzyści, które dziś daje PlayStation Plus, w wariancie wyższym (Extra) gracze otrzymają dostęp dostęp do ponad 400 gier z katalogu PS4 oraz PS5, a w najdroższym wariancie (Premium) pojawiają się też klasyczne tytuły z konsol PS2 i PS3.
Szczegóły oferty prezentują się następująco:
Dodatkowo na rynkach, na których usługa strumieniowania gier w chmurze (PlayStation Now) była do tej pory niedostępna (czyli m.in. w Polsce), pojawi się wariant PlayStation Plus Deluxe, który będzie oferowany w niższej cenie od wariantu Premium i obejmie korzyści z wariantów Essential i Extra, katalog klasycznych gier z PS1, PS2, i PSP do pobrania, jak również wersje próbne gier.
Sony zapowiada, że już na start usługi w wariantach Extra, Premium i Deluxe pojawią się takie tytuły jak Death Stranding, God of War, Marvel's Spider-Man, Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Mortal Kombat 11 oraz Returnal.
Przed nową usługa Sony trudne zadanie. Przyjdzie się jej zmierzyć z Game Passem, który już od kilku lat konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku gier. O sukcesie Game Passa nikogo przekonywać chyba nie trzeba. Jak wynika z danych, którymi podzielił się sam Microsoft, z "Netfliksa dla gier" korzysta dziś już ponad 18 mln użytkowników na całym świecie.
Zasady działania XGP są proste. W zamian za stałą miesięczną opłatę, użytkownicy otrzymują dostęp do katalogu kilkuset gier - są to zarówno świeże tytuły od deweloperów Xbox Game Studios, jak i klasyczne produkcje z konsol Xbox, Xbox 360 oraz Xbox One.
Przypomnijmy, że Microsoft oferuje użytkownikom Xboksa trzy różne abonamenty: