Człowiek jest najsłabszym elementem zabezpieczeń. Z tego tez powodu oszuści, zamiast próbować złamać hasło, częściej je wyłudzają. W ostatnich latach co chwilę firmy i instytucje informują o odświeżonym lub zupełnie nowym przekręcie. Tym razem oszuści na cel obrali klientów Polskiej Grupy Energetycznej.
CERT Polska w poniedziałek upublicznił na Twitterze ostrzeżenie ws. sfabrykowanych wiadomości do klientów PGE
Uwaga! Oszuści wysyłają SMS-y o rzekomym wszczęciu egzekucji komorniczej z tytułu zadłużenia w PGE. W treści wiadomości znajduje się link prowadzący do fałszywego panelu podszywającego się pod wasz bank
- czytamy we wpisie.
Jak można zauważyć na skrinach, egzekucja dot. niewielkich kwot. W takim wypadku łatwo podjąć decyzję o spłacie, by pozbyć się problemu. W wiadomości znajduje się link do sfabrykowanej strony PayU. Wystarczy jednak spojrzeć na pasek adresu, by od razu nabrać podejrzeń. Takie wiadomości należy zignorować, logowanie się do banku przez takie strony sprawia, że oszuści otrzymują dostęp do naszych danych logowania.
CERT radzi, by zachować czujność i przekazać informację znajomym. Zagrożenia można zgłaszać na numer 799 448 084 oraz przez formularz na stronie incydent.cert.pl. Instytucja złośliwe domeny na bieżąco umieszcza na swojej liście.
CERT Polska to zespół do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w internecie. Zespół działa w ramach Państwowego Instytutu Badawczego - Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK).
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.