Awaria płatności BLIK w całym kraju. Przez kilka godzin nie można było dokonywać transakcji

BLIK nie działał przez kilka godzin. Popularny system płatności oferowany przez spółkę Polski Standard Płatności, nie realizował niektórych transakcji. Użytkownicy wiele banków w całej Polsce skarżyli się, że nie mogą wykonywać przelewów za pomocą tej usługi. O awarii poinformował sam BLIK i po kilku godzinach przekazał, że system działa bez zakłóceń.

ING Bank, Santander, mBank, PKO Bank Polski, Pekao, czy bank Millennium - w serwisie downdetector.pl widać wyraźny wzrost liczby zgłoszeń problemów technicznych od ok. godziny 14. Dotyczyły one przede wszystkim bankowości mobilnej. Jak się jednak okazuje - to nie wina banków, a BLIK-a.

Zobacz wideo Znaleźliście pod choinką smartfona? Oto najlepsze aplikacje na początek [TOPtech]

Awaria płatności BLIK w całym kraju

Klienci, którzy na ostatnią chwilę robią świąteczne zakupy, mogli się w piątek bardzo zdziwić. Ci, którzy chcieli skorzystać z metody płatności BLIK, zamiast tradycyjnego kodu zobaczyli jedynie informacje, że "usługa jest niedostępna" lub "nie udało się pobrać kodu BLIK". 

Informacje o problemach z usługą najpierw potwierdził ING Bank, a później sam BLIK. "Odnotowujemy czasowe problemy z realizacją transakcji. Intensywnie pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń" - napisano. Po kilku godzinach BLIK poinformował jednak, że problem został rozwiązany. "Od około 15 BLIK działa bez zakłóceń" - napisano na Facebooku.

System płatności BLIK - na czym polega?

BLIK to system płatności mobilnych, który umożliwia płacenie w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz realizowanie natychmiastowych przelewów jedynie przy pomocy smartfonów, dzięki specjalnie generowanym, jednorazowym czekom z cyfrowym kodem. 

Według danych Polskiego Standardu Płatności podanych w lutym, z tego mobilnego systemu płatności korzysta już 10 mln osób, a łączna liczba wykonanych transakcji w 2021 r. wyniosła 763 mln.

Więcej o: