Olga Tokarczuk inwestuje w branżę gier. Sundog pracuje nad nowym tytułem. "Pomysł spodobał się inwestorom"

- Mam nadzieję, że powstanie z tego mądra i fascynująca przygoda intelektualna - tak Olga Tokarczuk komentuje rozpoczęcie prac nad grą Ibru, która jest inspirowana jej literaturą.

Olga Tokarczuk, laureatka Nagrody Nobla, zainwestowała w producenta gier. Sundog, niewielkie studio, które na razie składa się z 9 osób, ma jednak bardzo ambitne plany. W 2026 roku chce zaprezentować grę Ibru, inspirowaną  książką Olgi Tokarczuk pt. "Anna In w Grobowcach Świata". 

Zobacz wideo Powrót asasynów i horror inspirowany prozą Stephena Kinga. Na jakie gry czekamy w 2023 roku? [TOPtech]

Olga Tokarczuk inwestuje w rynek gier

Firma pozyskała już spory kapitał, który sfinansuje prototypu Ibru. "Gra będzie detektywistycznym RPG łączącym cyberpunk i mity sumeryjskie" - wyjaśniają twórcy tytułu. 

- Naszym założeniem było, aby zrobić grę na podstawie jak najlepszej - istniejącej już fabuły. Stąd kontakt z Olgą Tokarczuk i wybór książki jej autorstwa – Anna In w Grobowcach Świata. To jeden z najstarszych mitów w historii ludzkości we współczesnej odsłonie. Powieść ponadczasowa, głęboko ludzka, w której wizja współczesnego umierającego świata, doskonale nadaje się do pokazania w świecie cyfrowym - mówi Mateusz Błaszczyk, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Sundog cytowany przez serwis MamStartup.pl. 

-  Pomysł spodobał się nie tylko nam, ale także inwestorom. W krótkim czasie pozyskaliśmy od nich prawie 1,5 mln zł z prywatnej emisji akcji. To osoby zainteresowane twórczością Olgi Tokarczuk oraz blisko powiązane z kulturą cyfrową. Jesteśmy dumni, że Olga współtworzy z nami Sundoga i wspomaga nas przy pracach koncepcyjnych - mówi. 

Więcej informacji gospodarczych na stronie głównej Gazeta.pl

Tokarczuk: Mam nadzieję, że powstanie fascynująca przygoda intelektualna

Do swojej inwestycji odniosła się też sama zainteresowana. Pisarka pełni funkcję przewodniczącej Rady Nadzorczej Sundog. - Nie mam poczucia, że jestem właścicielką mitu o Inannie. Wręcz przeciwnie mity należą do wszystkich i ciągle do nas wracają w różnych formach. Gra może być innym sposobem wejścia w opowieść, przeżycia jej w inny sposób. Uważam, że to szansa dla mojej książki – zaistnieć w innej formie i w ten sposób dotrzeć do ludzi, którzy już nie czytają papierowych książek  - stwierdza. 

- Interesuje się wszystkim, co powstaje i staram się pomagać, głównie w kwestiach narracyjnych. Mam nadzieję, że powstanie z tego mądra i fascynująca przygoda intelektualna - dodaje. 

Wśród gier inspirowanych polską literaturą wymienić trzeba oczywiście "Wiedźmina". Możliwe, że świat stworzony przez jedną z najbardziej poczytnych polskich autorek również stanie się inspiracją do stworzenia wyjątkowej scenerii i postaci. 

Więcej o: